ریپورتاژ آگهی

همه چیز درباره‌ی اینگیجمنت در اینستاگرام

برای دیده شدن بیشتر لزوما تعداد زیاد فالوور ها کافی نیست. درواقع یکی از موضوعاتی که برای اینستاگرام خیلی مهم است نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت بالا است. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره اینگیجمنت و راه های بالا بردن آن صحبت کنیم.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت یکی از معیارهایی است که اینستاگرام با بالا بودن آن پست شما را وارد اکسپلور می کند. درواقع اینگیجمنت به اینستاگرام نشان می دهد که شما چقدر با فالوورهایتان در تعامل هستید. چقدر پاسخ کامنت ها و دایرکت های آنها را می دهید و چقدر میان فالوورهایتان محبوبیت درید. محبوبیت در بین فالوورها نرخ تعامل را بالاتر می برد و دروازه ورود شما به اکسپلور است. نرخ تعامل بالا هم با شیرکردن، سیو، لایک و کامنت بالاتر خواهد رفت.

هرچه شما بیشتر برای فالوورهای خود وقت بگذارید و پاسخ کامنت ها و دایرکت های آنها را بدهید، محتوای جذاب تولید کنید و به طور کلی ارتباط زیادی با آنها داشته باشید اینگیجمنت شما بالاتر می رود که همین امر موجب بالا رفتن فالوور ها می شود. اینگیجمنت بالا یکی از راه های مهم ورود به اکسپلور است. ممکن است شما فالوورهای زیادی نداشته باشید ولی به دلیل بالا بودن نرخ اینگیجمنت وارد اکسپلور شوید.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

بالا بودن نرخ تعامل همچنین باعث افزایش درآمد شما می شود. هنگامی که شما در صفحه ای فعالیت می کنید افراد با بررسی و محاسبه نرخ اینگیجمنت شما تصمیم می گیرند که از شما درخواست تبلیغ و یا خرید محصولی را بکنند. اگر فالوور هایتان بالا و اینگیجمنت شما پایین باشد افراد اعتمادی به شما نخواهند کرد و می فهمند که فالوورهایتان واقعی نبوده و فعال نیستند بنابراین متوجه می شوند که تبلیغات بازدهی کافی ندارد و نمی توانید درآمدی از طریق تبلیغات به دست بیاورید. همچنین با دیدن پایین بودن اینگیجمنت اعتماد کافی برای خرید محصولات شما نمی کنند و فروشتان هم کمتر می شود.

راه هایی که به بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام کمک می کند

  • از نظرسنجی ها و امکانات استوری استفاده کنید
    این روزها افراد تمایل بیشتری به گذاشتن استوری نسبت به پست دارند زیرا متوجه شده اند افرادی که استوری ها را تماشا می کنند بیشتر از آنهایی است که پست ها را می بینند. بنابراین یکی از راه های افزایش نرخ تعامل همین استوری اینستاگرام است. امکاناتی که در استوری وجود دارد مانند نظرسنجی، کوئسشن باکس، کوییزو.. می تواند در افزایش نرخ تعامل به شما کمک کند. در استوری های خود نظرسنجی بگذارید و از فالوورهایتان بخواهید آن را جواب بدهند. با بالا بودن نرخ رای در استوری اینستاگرام هم اینستاگرام و هم افراد می فهمند که شما پیجی با تعامل بالا هستید. اگر در ابتدای راه هستید و نرخ اینگیجمنت پایینی دارید می توانید از خرید رای استوری اینستاگرام استفاده کنید. سایت فالوکمپ یکی از سایت های معتبری است که می توانید از آن رای استوری خریداری کنید و نرخ تعاملات خود را بالاتر ببرید. علاوه بر نظرسنجی کوئسشن باکس هم در تعامل بین شما و مخاطبانتان بسیار موثر است. هرچند وقت یکبار سوالات جذاب بپرسید و از فالووهایتان بخواهید در کوئسشن باکس جواب دهند و شما آنها را در استوری های دیگر به اشتراک بگذارید. می توانید برای تشویق کردن افراد به شرکت در نظرسنجی و کوئسشن باکس جوایزی برای کسانی که شرکت می کنند در نظر بگیرید و یا مسابقاتی ترتیب دهید.
مسابقه اجرا کنید
  • مسابقه بگذارید
    همه ی افراد از به چالش کشیدن ذهن خود و گرفتن جایزه لذت می برند. می توانید برای افزایش اینگیجمنت خود مسابقاتی را برگزار کنید و قرعه کشی را بین افرادی بگذارید که سیو، شیر، لایک و دوستان خود را تگ کرده اند. همچنین می توانید به کسانی که بیشترین کامنت را می گذارند جایزه بدهید.
  • کامنت های خود را بی پاسخ نگذارید
    هنگامی که یکی از فالوور ها برای شما کامنت می گذارد حتما پاسخ آن را بدهید با این کار هم تعداد کامنت هایتان بالاتر می رود و هم نرخ تعامل با فالووهایتان بیشتر می شود. سعی کنید در همان ساعات اولیه پاسخ کامنت ها را بدهید با این کار نرخ تعامل در ساعات اولیه انتشار پست و شانس ورود به اکسپلور بیشتر می شود.
  • فالوور خریداری کنید
    درست است که فقط تعداد زیاد فالوور ها فایده ای ندارد و باید تعامل و فعالیت آنها بالا باشد ولی هنگامی که شما فالوورهای کمی دارید افرادی که تازه وارد پیج شما می شوند ابتدا به عدد فالوورهایتان توجه می کنند و با دیدن پایین بودن فالوورهایتان از فالوکردن شما منصرف شده و اعتماد چندانی برای خرید محصولات شما نخواهند کرد؛ بنابراین تعداد فالوور بالا برای شما فالوور فعال و واقعی به ارمغان می آورد. خرید فالوور اینستاگرام از سایت فالوکمپ می تواند برای رسیدن به بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام موثر باشد.
  • پست هایتان را استوری کنید
    با توجه به تغییر الگوریتم اینستاگرام دیگر پست ها برطبق زمانبندی انتشار پست در قسمت هوم منتشر نمی شوند و با توجه به تعامل بیشتر و مورد پسند قرار گرفتن بیشترفالوور ها نمایش داده می شوند؛ بنابراین ممکن است پست شما در همان ساعات اولیه انتشار پست بازخورد خوبی از فالوورها نگرفته باشد و برای دیگر فالوو ها در قسمت بالای فید نمایش داده نشود و آنها نتوانند پست شما را ببینند ولی از انجایی که استوری ها بازدید بیشتری از پست ها دارد می توانید پست خود را بعد از انتشار استوری کنید و از فالوورها بخواهید آن را لایک کرده و نظر خود را بیان کنند. با این کار تعداد بیشتر از افراد پست شما را دیده و تعامل پیج بالاتر می رود.

سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید بالابودن اینگیجمنت اینستاگرام برای هر پیجی که تمایل به فروش بیشتر و دیده شدن دارد بسیار مهم است. در این مقاله روش‌ های مختلفی را به شما معرفی کردیم؛ خرید فالوور فیک، تبلیغ در اینستاگرام، تعامل با کاربران و تولید محتوای جذاب.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *