خودرو

وزارت صمت: 4 شرط جدید ثبت‌نام خودرو در قالب دستورالعمل اصلاحی دریافت کرده‌ایم

خلاصه خبر
  • به‌تازگی دستورالعمل جدیدی برای بازار خودرو به وزارت صمت ابلاغ شده است که محتوای آن به ۴ تغییر مهم در شرایط ثبت‌نام خودرو اشاره می‌کند. در ادامه می‌توانید این شرایط را مطالعه نمایید.

روز گذشته وزارت صمت اعلام کرد که دستورالعمل جدیدی را دریافت کرده که درآن شرایط ثبت‌نام خودرو برای خریدار و فروشنده 4 تغییر مهم داشته است. در ادامه باما همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

براین‌اساس، محدودیت‌هایی که برای خریداران و عرضه‌کننده خودرو از طریق طرح‌های فروش وجود داشت برداشته شده و شرایط انتقال سند و بلوکه‌شدن پول نیز تغییراتی داشته است. دراین دستورالعمل عملاً اعلام شد که قیمت‌ خودروها توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشخص می‌شود و وزارت صمت تنها وظیفه اعلام آن را دارد و عرضه‌کنندگان ملزم به تبعیت از قیمت اعلام شده هستند.

4 شرط ثبت‌نام خودرو کدامند؟

  • اولین تغییری که دراین دستورالعمل به‌آن اشاره شده است، ممنوعیت ثبت‌نام خودرو برای افرادی است که پلاک انتظامی فعال دارند و خودروی آن‌ها بالای 5 سال کارکرد دارد. دراین دستورالعمل این ممنوعیت به‌طور کامل برداشته شده و از الان افرادی که پلاک انتظامی فعال داشته باشند و عمر خودرو آن‌ها بالای 5 سال باشد، می‌توانند برای ثبت‌نام و خرید خودرو اقدام کنند.
  • در بند دوم این دستورالعمل، موضوع رهن یکساله سند خودرو مطرح شده و طبق این دستورالعمل، عرضه‌کنندگان خودرو نباید سند خودرو را تا یکسال در رهن خود نگه دارند. ازاین‌پس متقاضی بعد از عقد قرارداد، تسویه نهایی و ثبت سند می‌تواند همان لحظه خودرو خود را به فروش برساند و دیگر نیازی نیست تا یکسال صبر کند.
  • در بندهای سوم و چهارم این دستورالعمل، به مسئله بلوکه‌سازی پول برای فروش‌های فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش اشاره است. در بند سوم اشاره شده که برای روش فروش فوری و فوق‌العاده، باید %50 مبلغ خودرو در حساب بانکی متقاضی بلوکه شود و تا بعد از خرید، امکان برداشت آن وجود نداشته باشد.
  • در بند چهارم به بلوکه شدن پول برای طرح‌های پیش‌فروش اشاره شده که باید دراین روش نیز، حداکثر %50 از مبلغ فروش بعنوان ودیعه در حساب بانکی خریداری بلوکه شود و تا بعد از خرید، امکان برداشت آن وجود نداشته باشد.

نظرشما درباره این دستورات چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید