موبایل

غول جدید سری A سامسونگ، در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌شود

براساس گزارش منتشرشده، سامسونگ فقط گلکسی A35 5G را برای بازار ایالات متحده عرضه می‌کند.

سامسونگ روز گذشته از گلکسی A35 5G و گلکسی A55 5G با عنوان جدیدترین تلفن‌های سری A سامسونگ رونمایی کرد. این دستگاه‌ها نسبت‌به نسل‌های پیشین خود، بهبودهای خوبی را در بخش طراحی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته‌اند. درحالیکه این مدل‌ها برای همه بازارها عرضه می‌شوند، اما به‌نظر می‌رسد که فقط یکی از آن‌ها برای بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، سامسونگ قصد دارد تنها گلکسی A35 5G را برای بازار ایالات متحده عرضه کند. این‌درحالیست که نسل‌های قبل این مدل یعنی گلکسی A33 و A34 برای بازار آمریکا عرضه نشده‌اند اما نسل‌های قبل گلکسی A55 5G مانند گلکسی A54، A53، A52، A51 و A50 برای بازار ایالات متحده عرضه شده‌اند.

دراین‌خصوص یکی از نمایندگان سامسونگ در ایالات‌متحده نیز تأیید کرده که فقط گلکسی A35 5G به‌این کشور می‌رسد و کاربران آمریکایی نباید منتظر گلکسی A55 5G جدید باشند.

تاکنون سامسونگ بصورت رسمی دلیل این حرکت را اعلام نکرده، اما به‌نظر می‌رسد چون قیمت گلکسی A55 5G (حدوداً 525 دلار) به قیمت گلکسی S23 FE (حدوداً 599 دلار) نزدیک است، سامسونگ می‌خواهد با عرضه نکردن گلکسی A55 5G دراین بازار، ارزش گلکسی S23 FE را بالا ببرد و آن‌را بعنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای پرچمداران خود معرفی کند.

اگر هدف سامسونگ همین باشد، گلکسی S23 FE به یک گزینه جذاب‌تر نسبت‌به گلکسی A55 5G تبدیل می‌شود که از پردازنده پیشرفته اسنپدراگون، شارژ بی‌سیم و سیستم دوربین بهتر برخوردار است.

گلکسی A35 5G

گزینه اقتصادی بهتر برای کاربران آمریکایی

بااین‌حال، گلکسی A35 5G یک گزینه اقتصادی جذاب برای کاربران ایالات متحده خواهد بود؛ چراکه هم‌اکنون طراحی بهتری نسبت‌به نسل‌های قبلی خود دارد و از سخت‌افزار و نرم‌افزار بهتری نیز استفاده می‌کند.

دراین مدل از یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده شده که وضوح فول‌اچ‌دی‌پلاس را نمایش می‌دهد. قدرت دستگاه را تراشه اگزینوس 1380 تأمین می‌کند و تلفن در 6/8 گیگ حافظه رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

انرژی موبایل از یک ژنراتور 5000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی بدست می‌آید. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مخفی‌شده و تلفن از بلندگوهای استریو و استاندارد IP67 برخوردار است.

گلکسی A35 5G سیستم دوربین بهتری دارد. درحالیکه این مدل از همان دوربین‌های فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی گلکسی A34 5G سال گذشته استفاده می‌کند، اما دوربین اصلی آن ارتقاء داشته و اکنون به‌یک لنز 50 مگاپیکسلی جدید با لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است. برای دوربین سلفی نیز از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

درنهایت این دستگاه با رابط‌کاربری One UI 6.1 مبتنی‌بر اندروید 14 راه‌اندازی می‌شود و سامسونگ وعده داده که آن از 4 به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزاری و 5 سال آپدیت امنیتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این دستگاه در بازار آمریکا دردسترس نیست.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید