هوش مصنوعی

سامسونگ ظاهراً تأیید کرده است که ویژگی‌های گلکسی AI تا سال 2025 رایگان هستند

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشرشده، به‌نظر می‌رسد سامسونگ فقط تا پایان سال 2025 ویژگی‌های گلکسی AI را رایگان ارائه می‌دهد.

روز گذشته سامسونگ از سری گلکسی S24 رونمایی کرد؛ دراین بین این Galaxy AI بود که درخشید و تعداد زیادی ویژگی را برای پرچمداران جدید سامسونگ ارائه داد. درحال‌حاضر گلکسی AI و تمام ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی آن در سری گلکسی اس24 کاملاً رایگان هستند اما اندروید اتوریتی معتقد است که اوضاع فرق خواهد کرد.

در فهرست محصولات سامسونگ برای هرسه مدل گلکسی S24، گلکسی +S24 و گلکسی S24 اولترا پاورقی‌هایی وجود داشته که درآن‌ها اعلام شده بود، تمام ویژگی‌های گلکسی AI فقط تا سال 2025 رایگان هستند. در ادامه می‌توانید متن پاورقی را که در سایت سامسونگ آمده بود را مشاهده کنید:

ویژگی‌های گلکسی AI تا پایان سال 2025 در دستگاه‌های گلکسی پشتیبانی‌شده بصورت رایگان ارائه خواهند شد. بعداز آن ممکن‌است شرایط متفاوتی توسط اشخاص شخص‌ثالث برای ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اعمال شود.

پیش‌از اینکه بخواهیم متن بالا را بررسی کنیم، بهتر است بدانید که این متن خیلی سریع از پست X و وب‌سایت سامسونگ حذف شده است.

خوب، سامسونگ مستقیماً نگفته که از سال 2026 برای ویژگی‌های AI هزینه دریافت می‌کند، اما متنی که بصورت پاورقی در فهرست محصولات خود منتشر کرده بود، چه معنی غیرازاین می‌تواند داشته باشد؟ این غول کره‌ای می‌تواند هوش‌مصنوعی را به‌دو روش ارائه دهد، یا آن را بصورت اشتراک‌های ماهانه، 6ماهه و سالانه ارائه دهد و یا اینکه یکبار هزینه آن‌را دریافت کند.

نباید فراموش کنیم که بسیاری از ویژگی‌های گلکسی AI به پردازش‌های مبتنی‌بر ابر وابسته هستند و سامسونگ احتمالاً نمی‌تواند بخاطر هزینه‌های این ویژگی، آن را برای همیشه رایگان ارائه دهد.

در ادامه متنی که سامسونگ در پاورقی محصولات خود آورده بود، به‌این نکته اشاره شده بود که “ممکن‌است شرایط متفاوتی توسط اشخاص شخص‌ثالث برای ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اعمال شود”. احتمالاً منظور سامسونگ از شخص‌ثالث، گوگل است. چراکه بسیاری از ویژگی‌ها از قبیل جستجو دایره‌ای، خلاصه‌سازی در یادداشت‌ها، ضبط صدا و برخی از ویژگی‌های ویرایش عکس از فناوری‌ها و مدل‌های هوش‌مصنوعی گوگل استفاده شده است که همه این‌ها می‌توانند هزینه داشته‌باشند.

البته باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ دراین‌باره چگونه واکنش نشان می‌دهد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید