ریپورتاژ آگهی

قیمت خرید زمین

امروزه بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند تا بتوانند ارزش سرمایه ای که دارند نگه دارند و همچنین آن سرمایه را رشد دهند. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که هر کدام دارای ریسک هستند ولی میزان این ریسک به نوع سرمایه گذاری که می کنند ربط دارد. یکی از سرمایه گذاری هایی که امروزه بسیار مناسب است و بسیاری از افراد می خواهند روی آن سرمایه گذاری کنند؛ خرید زمین است. زمین در شهر های بزرگ بسیار گران است و بسیاری از افراد نمی توانند روی آن سرمایه گذاری کنند به همین خاطر بسیار از افراد دوست دارند در شمال کشور زمین بخرند. خرید زمین در شمال یکی از روش های بسیار پر سود و کم ریسک در سرمایه گذاری است. در این مطلب می خواهیم به قیمت خرید زمین در شمال بپردازیم.

سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال

یکی از اصولی ترین نوع سرمایه گذاری ها است که همانطور که گفته شد این نوع سرمایه گذاری نسبت به سرمایه گذاری های دیگر بسیار کم ریسک تر و پرسودتر است. اما باید بدانید که باید در رابطه با زمینی که می خواهید خرید کنید تحقیق و بررسی کنید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری انجام دهید. خرید زمین دارای اصول خاصی می باشد و شما باید در رابطه با اصول آن بسیار تحقیق کنید و مورد دیگری که باید بدانید این است که شما باید میزان سرمایه خود را برای سرمایه گذاری تعیین کنید. زیرا سرمایه شما روی زمینی که می خواهید خرید کنید تاثیر بسیار زیادی دارد.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت زمین در شمال

عوامل بسیار زیادی روی قیمت زمین در شمال تاثیر دارد و شما باید در رابطه با آن موضوع تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب که با سرمایه شما متناسب است؛ داشته باشید.

موقعیت مکانی

اولین عاملی که روی قیمت خرید زمین تاثیر دارد موقعیت مکانی آن زمین است.شما باید در رابطه با موقعیت مکانی آن زمین تحقیق بسیار زیادی انجام دهید زیرا این باعث می شود شما بهترین زمین بخرید که جای پیشرفت داشته باشد و بتواند سرمایه شما را رشد دهد. به عنوان مثال مرکز شهر جای مناسبی برای خرید زمین است که همیشه دارای متقاضیان بسیار زیادی می باشد.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم موقعیت انفرادی زمین است که باید به آن توجه کنید. سعی کنید موقعیتی را انتخاب کنید که در مسیر های اصلی رفت و آمد باشد مثل کنار خیابان یا اینکه آن زمین به صورت دو نبش باشد. این ویژگی ها باعث تمایز آن زمین با دیگر زمین ها می شود و رشد بیشتری خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که قیمت این زمین ها نسبت به دیگر زمین ها بیشتر است.

شما باید بدانید که  قیمت زمین در منطقه های مختلف شمال نیز متفاوت است. قیمت خرید زمین در مناطقی که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشند و در طول سال گردشگران بسیار زیادی به آنجا سفر میکنند نسبت به مناطق دیگر گرانتر می باشد. زیرا این مناطق دارای طرفداران بیشتری هستند و هر مکانی که دارای طرفداران بیشتر باشد؛ قیمت خرید زمین نیز بیشتر است.

امکانات منطقه زمین

یکی از عواملی که در قیمت زمین تاثیر بسیار زیادی دارد فاصله آن زمین به امکانات آن منطقه است. به عنوان مثال قیمت زمینی که به مراکز خرید، درمانگاه ها، پارک، ساحل یا جنگل و….. نزدیک است گرانتر از زمینی است که فاصله آن به این امکانات زیاد است.

چشم انداز آینده زمین

یکی دیگر از عواملی که روی قیمت زمین در شمال کشور ایران تاثیر دارد چشم انداز آینده زمین است. در زمان خرید شما باید به کوچه های دیگر آن زمین توجه کنید اگر آن کوچه ها زمین ها ساخته شده است و پر از ازدحام جمعیت می باشد؛ پس آن زمین نیز به ارزش همان کوچه های دیگر می رسد. ولی اگر شما در یک منطقه ای که هیچ ساختمانی ساخته نشده اقدام به خرید زمین کنید تا به آن سوددهی مورد نظر برسد طول می کشد و باید صبر کنید. در نتیجه قیمت زمین در مناطقی که ساختمان ساخته شده است و برای سرمایه گذاری مناسب تر است؛ گرانتر می باشد.

قیمت خرید زمین

نتیجه گیری

قیمت خرید  زمین بر اساس عوامل بسیار زیادی تعیین می شود و شما باید قبل از خرید تمام این عوامل را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با سرمایه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب با چند مورد از مهمترین عوامل تعیین قیمت صحبت کرده ایم ولی شما باید علاوه بر عوامل این مطلب تمام عواملی که روی قیمت خرید زمین تاثیر دارد را بررسی نمایید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *