خودرو

GMC درحال آماه‌شدن برای ورود به چندین بازار جدید و راه‌اندازی نسل جدید آکادیا است

براساس گزارشی که منتشرشده، GMC درسال 2023 رشد خیلی خوبی را نسبت‌به چندسال گذشته تجربه کرده و تصمیم دارد که بازار فروش خودش را گسترش دهد.

برند GMC از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز انواع محصولات کراس‌اوور، SUV، پیکاپ و خودروهای تجاری را تولید می‌کند. طبق تجزیه‌وتحلیل این برند، سال 2023 بهترین سال از سال 2017 به‌بعد برای GMC بوده است. علاوه‌بر محصولات ذکرشده، کامیون سیرا در نسخه‌های LD و HD نیز بهترین عملکرد را در سال گذشته داشته‌اند.

GMC Sierra 1500
GMC Sierra 1500

براساس آمار بدست‌آمده، فروش GMC در بازار ایالات‌متحده درسال 2023 تا %6.5 رشد داشته است. براساس آماری که Goodcarbadcar منتشرکرده است، برند GMC درسال گذشته 563 هزار و 692 دستگاه فروخته است که ازاین تعداد سیرا 1500 پرفروش‌ترین محصول این شرکت بوده که از آن 189.288 دستگاه به‌فروش رفته است. بعداز سیرا 1500، به‌ترتیب خودروهای سیرا HD و آکادیا بیشترین فروش را داشته‌اند.

GMC Yukon
GMC Yukon

باتوجه به تقاضای درحال رشد پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای تمام‌الکتریکی GMC هامر، این شرکت اعلام کرده است که حجم تولید این محصولات را افزایش می‌دهد. بهتر است یادآور شویم که درسال گذشته، فروش محصولات دوستدار محیط‌زیست، دوبرابر رشد کرده است.

علاوه‌بر بازار ایالات‌متحده، فروش GMC در سایر بازارها مانند کانادا نیز با رشد %10 روبه‌رو بوده است. درعین‌حال، محصولات این برند %5.5 از کل خودروهای بازار آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ مدل‌های یوکن و یوکن XL پرفروش‌ترین SUVهای فول‌سایز GMC در آمریکا هستند. GMC در گزارش خود می‌گوید که فروش آن‌ها در خاورمیانه %15 و در مکزیک %14.4 نسبت‌به سال‌گذشته رشد داشته است.

تصویر آکادیا جدید

بااین‌تفاسیر این برند قصد دارد بازار فروش خود را گسترش دهد و می‌خواهد پا به سه‌بازار جدید چین، استرالیا و نیوزلند بگذارد. این شرکت خودروساز اعلام کرده که قصد دارد درسال 2024 وارد بازار چین و در سال 2025 به بازارهای استرالیا و نیوزلند وارد شود. مشخصاً اولین مدلی را که این برند دراین کشورها عرضه کند، شاسی‌بلند یوکن فول‌سایز خواهد بود. درسال گذشته GMC با مدل سیرا LD وارد بازار کره‌جنوبی شد و جایگاه خودش را دربین خودروهای این کشور پیدا کرد.

تصویر آکادیا جدید

خودروسازی GMC در اوایل پاییز 2023 در نمایشگاه خودرو دیترویت از کراس‌اوور آکادیا رونمایی کرد که انتظار می‌رود به‌زودی فروش آن آغاز شود. این محصول یک خودرو SUV سه‌ردیفه، با فضای داخلی متفاوت است که از فناوری شورولت تراورس فعلی که در ژانویه سال‌گذشته معرفی شد، استفاده می‌کند.

فضای کابین آکادیا جدید

GMC برای این آکادیا جدید از یک موتور 2.5 لیتری توربو چهار با قدرت 333 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 442 نیوتن‌متر استفاده کرده است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک هیدرومکانیکی هشت‌سرعته جفت می‌شود که می‌تواند دارای دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک نیز باشد. این شرکت تاکنون قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

منبع
kolesa

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید