خودرو

گوگل ویژگی‌های جدید اندروید اتو و خودروهای مجهز به گوگل کروم را اعلام کرد

در جریان نمایشگاه فناوری CES 2024، امروز گوگل برخی از ویژگی‌های جدید اندروید اتو و خودروهایی که به مرورگر گوگل کروم مجهز هستند، را معرفی کرد. خودروهای برقی موستانگ Mach-E و فورد F-150 لایتینگ که با اندروید اتو سازگار هستند، اکنون می‌توانند اطلاعات باتری در زمان واقعی را با برنامه گوگل مپ به اشتراک بگذارند.

این ویژگی به گوگل مپ این اجازه را می‌دهد تا سطح باتری خودرو شما را تا مقصد تخمین بزند و به‌شما پیشنهاد دهد که در کدام ایستگاه‌های شارژ توقف کنید و اتومبیل‌برقی‌تان را شارژ کنید. همچنین می‌تواند زمان شارژ شدن اتومبیل را تخمین بزند؛ درنظر داشته باشید، اطلاعاتی که گوگل‌مپ ارائه می‌دهد برای خودرو شما سفارشی‌سازی شده و مختص شماست.

ویژگی‌های جدید اندروید اتو و خودروهای مجهز به گوگل کروم

خودروهایی که از گوگل بصورت بومی استفاده می‌کنند نیز ویژگی جدید گوگل‌مپ را دریافت می‌کنند. شما می‌توانید در گوشی اندرویدی یا آیفون خود ابتدا برنامه سفرتان را در گوگل‌مپ تنظیم کنید، سپس آن را بصورت مستقیم به خودرو خود ارسال کنید و از طریق اتومبیل سفرتان را ادامه دهید.

براساس اعلام گوگل، نسخه بتا مرورگر گوگل کروم از امروز در اتومبیل‌های پول‌استار و ولوو شروع به‌کار می‌کند و تا اواخر سال‌جاری میلادی این مرورگر در دسترس خودروهای بیشتری قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید اندروید اتو و خودروهای مجهز به گوگل کروم

پول‌استار (PoleStar) رسماً تأیید کرده که درحال‌حاضر پول‌استار2 از ارسال مسیرهای برنامه‌ریزی‌شده از تلفن به خودرو، پشتیبانی می‌کند. درست مانند اتفاقی که در مرورگر کروم شاهد هستیم. البته درنظر داشته باشید که پول‌استار2 از سال 2021 تاکنون به یک مرورگر داخلی به‌نام ویوالدی (Vivaldi) مجهز است.

گفته می‌شود درسال جاری شرکت‌های نیسان، فورد و لینکلن مدل‌های جدید خود را به مرورگر داخلی گوگل مجهز می‌کنند. البته انتظار می‌رود که پورشه نیز در آینده به جمع این شرکت‌ها اضافه شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *