نرم افزار و اپلیکیشن

Google Docs دو ویژگی کاربردی و جذاب مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی دریافت خواهد کرد

دو ویژگی انحصاری برای کاربران Google Docs با حساب کسب‌وکار در راه است.

براساس گزارشات منتشرشده، گوگل قصد دارد برای Google Docs دو ویژگی جدید معرفی کند که ویژگی اول به بهره‌وری و ویژگی دوم به تصویر کاور مربوط می‌شود.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، دراین آپدیت کاربرانی که حساب کسب‌وکار Google Docs را دارند می‌توانند همه اطلاعات را در یک سند قرار دهند و برای تصویر کاور هم از تولیدکننده تصویر پوششی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی کمک بگیرند.

موردی اولی که قرار است دراین آپدیت عرضه شود، تب‌ها هستند که به‌کاربران اجازه می‌دهند همه اطلاعات را در یک سند واحد (مانند اکسل) مشاهده کنند و نیازی نداشته باشند که به‌چندین سند پیوند دهند یا اطریق گوگل‌درایو برای سند موردنظرشان جستجو کنند.

مورد دوم قابلیت تصویر کاور به‌کمک هوش‌مصنوعی است؛ این ویژگی قرار است به کاربران اجازه دهد تا برای سند خود تصویری به‌کمک جمینی تولید کنند. گفته می‌شود این ابزار در حالی درکنار صفحه ظاهر می‌شود که یک فیلد ورودی در بالا و پیش‌نمایش تصویر در زیر آن قرار دارد. زمانیکه یک تصویر بعنوان کاور انتخاب می‌شود، بصورت لبه‌به‌لبه در بالای سند نمایش داده می‌شود.

انتظار می‌رود گوگل این ویژگی‌های جدید را طی هفته‌های آینده برای حساب‌های کسب‌وکار (Workspace) عرضه کند. اگرچه در ابتدا این قابلیت‌ها برای حساب‌های کسب‌وکار فعال می‌شوند، اما احتمالاً در آینده دردسترس کاربران معمولی هم قرار خواهند گرفت.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید