سیستم عامل

گوگل درحال کار برروی حالت پیشرفته دسکتاپ در اندروید 15 است

گوگل قصد دارد حالت پیشرفته اندروید دسکتاپ را با اندروید 15 ارائه دهد.

وقتی صحبت از حالت دسکتاپ در اندروید می‌شود، ناخودآگاه به حالت Dex سامسونگ فکر می‌کنیم. اما جدا از حالت Dex یک حالت دسکتاپ در AOSP گوگل هم وجود دارد که اولین‌بار با اندروید 10 در حالت بسیار ساده منتشرشده تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد برنامه‌های خود را در سناریوهای چندصفحه‌ای آزمایش کنند.

از اندروید 10 تا حالا، حالت دسکتاپ بصورت مستمر بهبود یافته و اکنون می‌توان دو برنامه را روی نمایشگر بصورت همزمان کنترل کرد؛ همچنین می‌توان با استفاده از حالت فرم آزاد، برنامه‌های بیشتری را روی نمایشگر قرار داد و آن‌ها را مدیریت نمود.

جی‌اس‌ام‌آرنا معتقد است که گوگل درحال کار برروی تجربه دسکتاپ اندروید چند پنجره‌ای خود است و تاکنون پیشرفت‌هایی هم داشته است. طبق اعلام این رسانه، اندرویداتوریتی موفق‌شده از طریق دستکاری پرچم‌های توسعه‌دهنده در آخرین نسخه بتای QPR3 2.1 اندروید 14، به موارد جذابی دست پیدا کند.

براین‌اساس، اکنون یک نوار عنوان جدید با یک منوی کوچک وجود دارد که وقتی روی دسته کوچک بالای برنامه ضربه زده می‌شود، برنامه بصورت تمام صفحه ظاهر می‌شود. منو همچنین شامل گزینه‌هایی است که در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • حالت تمام صفحه: با انتخاب این حالت، پنجره بصورت تمام صفحه بزرگ می‌شود و کل صفحه را اشغال می‌کند.
  • تقسیم صفحه: دراین حالت، می‌توان تنها دو پنجره را بصورت همزمان استفاده کرد که یک پنجره سمت‌راست و دیگری سمت‌چپ قرار می‌گیرد.
  • حالت آزاد: دراین حالت، می‌توان پنجره‌ها را آزادانه به اطراف کشید و اندازه آن‌ها را تغییر داد.

درنظر داشته‌باشید که هنوز هیچ مکان‌یابی پنجره یا میانبر صفحه‌کلیدی برای Snapping و هیچ لانچر دسکتاپ مناسبی وجود ندارد.

گفته می‌شود که احتمالاً این پیشرفت‌ها با اندروید 15 ارائه می‌شوند؛ حتی این امکان وجود دارد که گوگل آن‌ها را بعنوان بخشی از تجربه پیکسل 9 در اواخر پاییز معرفی کند. به‌هرحال، این غول فناوری به‌تازگی خروجی نمایشگر را در سری پیکسل 8 فعال کرد که نشان از علاقه گوگل به‌این ویژگی دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *