برگزیدهموبایل

گوگل ابزار انتقال سیم‌کارت eSIM را برای گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد

گوگل در سکوت خبری، ابزار انتقال سیم‌کارت eSIM در اندروید را منتشر کرد. در ادامه می‌توانید جزئیات این خبر را بررسی کنید.

هرروز داریم به زمان جایگزینی سیم‌کارت‌های الکترونیکی (eSIM) با سیم‌کارت‌های فیزیکی نزدیک‌تر می‌شویم. اکنون سایت اندرویداتوریتی گزارشی منتشرکرده مبنی‌بر اینکه گوگل ابزار انتقال eSIM را بی‌سروصدا برای اندروید راه‌اندازی کرده است.

رسانه اندروید پلیس می‌گوید: یکی از کاربران زمانیکه مشغول راه‌اندازی گلکسی اس24 اولترا خود بوده است، متوجه شده که می‌تواند با اسکن یک کد QR، سیم‌کارت eSIM خود را از LG V60 ThinQ منتقل کند. گفته می‌شود این امکان برای انتقال سیم‌کارت از پیکسل 8 پرو به گلکسی اس24 اولترا و بالعکس نیز وجود دارد.

زمانیکه ابزار انتقال سیم‌کارت با آپدیت One UI 5.1 معرفی شد، فقط می‌توانستید سیم‌کارت‌های eSIM را بین دستگاه‌های گلکسی منتقل کنید و امکان انتقال سیم‌کارت از گوشی غیراز تلفن‌های سامسونگ وجود نداشت. اما FragmentedChicken در ردیت اعلام کرده که با آپدیت One UI 6.1 این اوضاع تغییر کرده و اکنون این ابزار با دستگاه‌های غیرگلکسی نیز سازگار است.

همانطور که در MWC 2023 نیز گفته شد، احتمالاً کاربرد گسترده‌تر ابزار سامسونگ این نوید را می‌دهد که گوگل می‌خواهد ابزار انتقال eSIM را برای دستگاه‌های اندرویدی بیشتری منتشر کند. اگرچه هنوز زمان مشخصی برای راه‌اندازی این ویژگی اعلام نشده، اما احتمالاً این ابزار در پیکسل 8 فعال است. گفته می‌شود ابزار انتقال eSIM در پیکسل 8، فقط با پیکسل‌های دیگر کار می‌کند و با سایر تلفن‌ها سازگاری ندارد.

درادامه گزارش آمده که این ابزار به‌کاربران خاصی محدود شده است. گفته می‌شود که این ویژگی درحال‌حاضر فقط با پروفایل‌های سیم‌کارت متصل به اپراتور T-Mobile کار می‌کند. امیدواریم این ابزار به‌زودی برای سایر دستگاه‌ها با پشتیبانی از اپراتورهای دیگر نیز منتشر شود؛ چراکه به‌راحتی می‌توان سیم‌کارت الکترونیکی eSIM خود را به هر دستگاه اندرویدی دیگری منتقل کرد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید