لپ تاپ

مدل پایه مک‌بوک ایر M3 سرعت خواند و نوشتن SSD سریعتری را ارائه می‌دهد

براساس گزارش منتشرشده، نسل جدید مک‌بوک ایر M3 نسبت‌به نسل قبل خود سرعت خواند و نوشتن SSD بیشتری دارد.

در هفته‌ای که گذشت، اپل مک‌بوک ایر جدید M3 خود را با عملکرد سریع‌تر، وای‌فای 6E و پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی دوگانه عرضه کند. در نسل جدید مک‌بوک ایر، اپل مشکل نسل قبلی این سری را رفع کرد.

براساس گزارش 9to5mac، اپل در مک‌بوک ایر M3 مشکل سرعت ذخیره‌سازی SSD مک‌بوک ایر M2 را رفع کرد. مک‌بوک ایر M2 با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سرعت SSD کندتری نسبت‌به پیکربندی‌های بالاتر ارائه می‌داد و آن‌هم به‌این دلیل بود که اپل بجای اینکه از دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی استفاده کند، از یک تراشه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی استفاده کرده بود. این درحالی بود که مک‌بوک ایر M1 از دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی استفاده می‌کرد و سرعت ذخیره‌سازی خیلی خوبی داشت.

مک‌بوک ایر M3

اما در مورد مک‌بوک ایر M3 اوضاع تغییر کرده و اپل الان از دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی در مدل پایه استفاده کرده است. این مورد را Max Tech در یوتیوب تست و تأیید کرده است.

بدین‌ترتیب در مدل پایه 256 گیگابایتی مک‌بوک ایر M3 از دو تراشه 128 گیگابایتی NAND استفاده‌شده که می‌توانند بصورت موازی پردازش کنند و سرعت انتقال داده را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.

در تستی که Max Tech انجام داده، نشان می‌دهد که مک‌بوک ایر M3 می‌تواند به سرعت نوشتن 2108 مگابایت‌برثانیه برسد، درحالیکه سرعت نوشتن مک‌بوک ایر M2 پایه به 1584 مگابایت‌برثانیه می‌رسید. درخصوص سرعت خواندن نیز، مک‌بوک ایر M3 به 2880 مگابایت‌برثانیه رسید، درحالیکه مک‌بوک ایر M2 توانست به سرعت 1576 مگابایت‌برثانیه برسد.

این نتایج نشان می‌دهد که مدل جدید مک‌بوک ایر M3 در بخش سرعت نوشتن SSD تقریباً %33 و در بخش سرعت خواندن حدوداً %82 سریع‌تر از نسل قبل می‌باشد. سرعت‌های مدل جدید مک‌بوک ایر M3 با سرعت‌های M1 مک‌بوک ایر مطابقت دارند و بعضاً فراتر هم می‌روند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *