ریپورتاژ آگهی

چگونه در مکالمه زبان انگلیسی حرفه‌ای شویم؟

مکالمه زبان انگلیسی یک مهارت است. ممکن است شما بیش از 1000 کلمه انگلیسی آموخته باشید اما نتوانید جملاتی را به صورت روان بیان کنید. تسلط بر صحبت کردن به زبان انگلیسی نیازمند صرف زمان و پشتکار است. با اینکه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی یکی از موثرترین روش‌ها برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی است اما پیشنهاد می‌شود در کنار آن، برخی نکات را رعایت کنید تا هر چه سریع‌تر این مهارت را به دست آورید. با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید.

۱. کلمات، جملات، صداها و الگوهای مناسب را تمرین کنید.

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، بهتر است بتوانید چندین کار را همزمان انجام دهید. واژگان مناسب را بشناسید و آن‌ها را انتخاب کنید، از دستور زبان و جملات مناسب استفاده نمایید، صداها، ریتم و لحن درستی تولید کنید. روی این موارد به صورت جداگانه کار کنید، سپس آن‌ها را در کنار هم قرار دهید تا گفتار شما دقیق‌تر و روان‌تر شود. برای یادگیری این موارد لازم نیست حتما در کلاس‌های آموزشگاه ها شرکت کنید بلکه با تدریس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی نیز می‌توانید آن‌ها را بیاموزید.

۲. تعامل برقرار کردن را یاد بگیرید.

مکالمه یک نوع تعامل است و شامل گوش دادن، فکر کردن و صحبت کردن می‌شود. با استفاده از استراتژی‌های مکالمه زبان انگلیسی مانند تأکید بر کلمات کلیدی، بازنویسی یا استفاده از عباراتی مانند «منظورم را متوجه شدی؟» یا «آیا موافق هستی؟» به طرف مقابل فرصتی برای صحبت کردن بدهید. در واقع شما باید ببینید آیا طرف مقابل صحبت‌های شما را متوجه می‌شود یا نه؟! پاسخ‌های طرف مقابل در مورد آنچه باید در ادامه بگویید به شما کمک می‌کند.

۳. در مکالمه زبان انگلیسی از زبان بدن استفاده کنید.

ارتباط غیرکلامی ‌برای صحبت کردن بسیار مهم است. از زبان بدن و حالات چهره برای توضیح یا تاکید استفاده کنید. بهتر است زبان بدن طرف مقابل را متوجه شوید. در مورد وضعیت بدن خود نیز فکر کنید. نحوه ایستادن یا نشستن شما می‌تواند بین ظاهر خسته یا علاقه‌مند به صحبت‌های طرف مقابل تفاوت ایجاد کند. برای نمونه جویدن ناخن در زمان صحبت کردن می‌توان ناشی از وجود نگرانی و استرس در فرد باشد.

۴. آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید.

موسیقی راهی عالی برای بهبود مهارت‌های گفتاری، تمرین ریتم کلمات و یادگیری برخی از عبارات است. متن آهنگ‌های انگلیسی مورد علاقه خود را در اینترنت جستجو کنید و سپس با صدای بلند متن آهنگ را همزمان با پخش آن بخوانید. اگر خجالتی هستید، به تنهایی آواز بخوانید. اگر اهل معاشرت هستید، با چند دوست دور هم جمع شوید و این تمرین را انجام دهید.

آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید

۵. در مکالمه زبان انگلیسی شجاع باشید.

به دنبال هر فرصتی برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی باشید. وقتی معلمتان در کلاس سوالی می‌پرسد بدون هراس از اشتباه به او پاسخ دهید. حتی می‌توانید با دوستانتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. لازم است بدانید هر اشتباهی فرصتی برای یادگیری است، پس، از انجام اشتباهات نترسید.

۶. به زبان انگلیسی فکر کنید.

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به زبان انگلیسی فکر کردن است. این راه را می‌توانید در هر مکان و زمانی انجام دهید. در خانه می‌توانید در حین انجام کارهای روزمره مانند تهیه یک وعده غذایی، با خودتان به انگلیسیی فکر کنید. اگر در مترو یا اتوبوس هستید، افراد اطراف خود را در ذهنتان، به زبان انگلیسی توصیف کنید. زمانی که به رخت خواب می‌روید، رویدادهای روز را به زبان انگلیسی مرور کنید.

۷. مکالمه زبان انگلیسی خود را ضبط کنید.

حتی اگر دوست ندارید صدای خود را بشنوید، این روش یک راه بسیار مفید برای پیدا کردن مشکلات مکالمه زبان انگلیسی شما است. صدای خود را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید. به دنبال موارد مثبت، هم باشید. تمام مواردی را که به خوبی رعایت می‌کنید یادداشت نمایید. هر زمان احساس بی‌انگیزگی کردید، به مواردی که به خوبی رعایت می‌کنید فکر کنید تا احساس خوبی در مورد صحبت کردن خود به زبان انگلیسی به دست آورید. از طرفی تلاش کنید تا نواقص مکالمه خود را برطرف سازید.

۸. برای حرفه‌ای شدن در مکالمه زبان انگلیسی، دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید.

اگر واقعاً در مورد تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان خوب جدی هستید، باید افرادی را ملاقات کنید که بتوانید با آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت کنید. البته این فقط به معنای بومی ‌زبانان نیست. انگلیسی توسط افراد بیشتری به عنوان زبان دوم صحبت می‌شود و درک لهجه‌های مختلف بسیار مهم است. یک گروه انگلیسی زبان با دوستان خود تشکیل دهید و همواره با هم به زبان انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید از سایت hello talk برای پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان بهره‌مند شوید.

دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید.

۹. یک اپلیکیشن مکالمه زبان انگیسی نصب کنید.

امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی برای مکالمه زبان انگلیسی وجود دارد. شما می‌توانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی همراه خود نصب کنید و در هر سطحی که هستید صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید گوش دادن به مکالمات اپلیکیشن و تکرار آن‌هاست. حتی اگر نتوانید مکالمات را تکرار کنید باز هم می‌توانید از گوش دادن به آن‌ها استفاده لازم را ببرید. یک نمونه از این اپلیکیشن‌ها English Conversation Practice است.

۱۰. برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود به رادیو گوش دهید.

برخی‌ها تصور می‌کنند امروزه دیگر رادیو منسوخ شده است. اما جالب است بدانید حتی در عصر رایانه‌ها، رادیو همچنان یکی از ابزارهای دریافت اخبار و اطلاعات روز است. اخبار و برنامه‌های گفتگوی زیادی در رادیو وجود دارند که می‌توانید در حین رفتن به محل‌کار یا مدرسه یا زمانی که مشغول انجام کارهای دیگر در خانه هستید به آن‌‌ها گوش دهید. گوش دادن به اخبار یا برنامه‌های گفتگوی صنعتی می‌تواند شما را با زبان انگلیسی حرفه‌ای و همچنین نظرات و ایده‌هایی در مورد چیزهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد آشنا کند.

۱۱. از تماشای فیلم‌های زبان اصلی غافل نشوید.

با تماشای فیلم‌های زبان اصلی که زیرنویس فارسی یا انگلیسی دارند می‌توانید مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. بر واژه‌هایی که در موقعیت‌های مختلف به کار می‌روند تمرکز نمایید. برخی از فیلم‌ها به صورت خاص برای آموزش تهیه شده‌اند. شما می‌توانید در ابتدا با تماشای این دسته از فیلم‌ها شروع کنید و همانطور که پیشرفت می‌کنید فیلم‌های سخت‌تری را ببینید.

۱۲. تمرین کنید.

بهتر است روزانه ساعاتی را به تمرین اختصاص دهید. خواندن و صحبت کردن مکمل یکدیگرند؛ متون را بخوانید و با صدای بلند بازگو کنید.

۱۲. از وب‌سایت TED استفاده کنید.

 با استفاده از این وب سایت می‌توانید انگلیسی را بسیار راحت صحبت کنید. تنها کافی است به صورت روزانه به یکی از سخنرانی‌های آن گوش دهید. در این وب سایت هر سخنرانی با زیرنویس انگلیسی همراه است.

از وب‌سایت TED استفاده کنید

جمع‌بندی

امروزه دلایل زیادی برای یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی به صورت حرفه‌ای وجود دارد. از جمله اینکه با به دست آوردن این مهارت فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید ارتباطات بهتری برقرار کنید، می‌توانید ترفیع کار بگیرید، شانس کار در خارج از کشور را پیدا کنید و… . ما در اینجا برخی روش های مهم برای حرفه‌ای شدن در مکالمه زبان انگلیسی را ذکر کردیم. هر یک از این موارد را به مدت یک هفته امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. شما می‌توانید این راهکارها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با هم روی آن‌ها کار کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *