موبایل

HMD گلوبال، از برند نوکیا برای گوشی‌هوشمند جدید خود استفاده نمی‌کند

گزارشی منتشرشده که می‌گوید برند HMD Global در گوشی جدید خود هیچ نامی از نوکیا نمی‌برد و این برند را برای همیشه کنار می‌گذارد.

براساس گزارش androidcentral، به‌نظر می‌رسد HMD گلوبال آماده می‌شود تا اولین گوشی‌هوشمند خودش را عرضه کند. به‌تازگی تصویری ازاین دستگاه فاش شده که درادامه باهم آن را بررسی خواهیم کرد.

در گزارش 91mobiles آمده، این گوشی صفحه‌نمایشی تخت دارد که دوربین سلفی در بالای آن داخل یک سوراخ قرار گرفته است؛ پشت تلفن روکش مات و صافی دارد و در گوشه‌بالا سمت‌چپ نیز دو لنز دوربین قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد HMD برای ساخت این دستگاه از پلاستیک استفاده کرده و احتمالاً آن را در رنگ‌های بیشتری عرضه خواهد کرد.

HMD سال 2026 توانست حقوق برند نوکیا را تصاحب کند و از آن زمان تاکنون، گوشی‌های نوکیا را تولید کرده است. در سپتامبر 2023 بود که ژان‌فرانسوا باریل «مدیرعامل و رئیس HMD» گفت: “این شرکت درحال‌کار برروی برند گوشی خود است.

تصویر گوشی جدید HMD گلوبال

همانطور که درتصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، صحبت‌های مدیرعامل HMD به واقعیت تبدیل شده و آن‌ها از لوگوی HMD در پشت دستگاه استفاده کرده‌اند و دیگر خبری از برند نوکیا نیست. گفته می‌شود بدنه دستگاه از پلاستیک فشرده و محکمی ساخته‌شده که آن را در رده گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بازار قرار می‌دهد.

افراد چشم‌عقاب در GSMChaina در نوامبر گذشته، دو گوشی با برند HMD را در پایگاه داده IMEI با برچسب‌های N159V و TA-1585 مشاهده کردند؛ بااین‌حال، گفته می‌شود این دو برچسب احتمالاً مربوط به‌یک تلفن می‌شوند که برای تفاوت منطقه‌ای با دو برچسب شماره‌گذاری شده‌اند.

رسانه 91mobiles می‌گوید، احتمالاً HMD اولین تلفن‌هوشمند خودش را در ماه آوریل معرفی می‌کند و ظاهراً هند جزو اولین بازارهایی است که آن را دریافت می‌کند. حال باید دید خارج‌شدن HMD از زیر سایه نوکیا باعث اوج‌گیری آن‌ها می‌شود یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید