آنر به چهارمین برند بزرگ اروپا تبدیل شد؛ رشد چشمگیر در بازار گوشیهای هوشمند
عرضهی گوشیهای هوشمند در اروپا طی سهماههی اول ۲۰۲۵ با کاهش ۴ درصدی مواجه شده است، درحالیکه آنر با رشد ۲۰ درصدی عملکرد موفقی داشته است.

براساس گزارش جدید CounterPoint Research که در ۲۶ می منتشر شده، میزان عرضهی گوشیهای هوشمند در اروپا طی سهماههی اول ۲۰۲۵ با کاهش ۴ درصدی نسبتبه سال گذشته مواجه شده است. این اولین افت بازار در چند سال اخیر محسوب میشود که به دلیل عدم قطعیت اقتصادی، تغییرات تعرفهای و کاهش تقاضای مصرفکنندگان رخ داده است.
در میان این رُکود بازار، آنر عملکرد چشمگیری داشته و با رشد ۲۰ درصدی نسبتبه سال گذشته، به چهارمین برند بزرگ اروپا تبدیل شده است. استراتژی تهاجمی آنر و تنوع محصولاتش نقش مهمی در این موفقیت داشته است.

عملکرد برندهای مطرح در اروپا (سهماههی اول ۲۰۲۵):
- آنر: رشد ۲۰ درصدی، اکنون چهارمین برند بزرگ اروپا
- اپل: رشد ۲ درصدی، تحت تأثیر عرضهی آیفون ۱۶e، اما قیمت بالا باعث کاهش تقاضا شده است
- سامسونگ: کاهش ۲ درصدی، سری گلکسی S25 نتوانست انتظارات را برآورده کند
- شیائومی: کاهش ۸ درصدی، رقابت شدید بازار فشار زیادی وارد کرده است
- ریلمی: رشد ۳ درصدی، افزایش تدریجی و پایدار

درحالیکه بازار اروپا با کاهش مواجه شده، بازار گوشیهای هوشمند آمریکا در سهماههی اول ۲۰۲۵ رشد ۹ درصدی داشته است. اپل با سهم بازار ۵۷ درصدی پیشتاز است که بار دیگر به لطف آیفون ۱۶e رقم خورده است. موتورولا نیز با فروش قوی سری G و تمرکز بر بازار پیشپرداختی، سهم خود را به ۱۱ درصد رسانده است.