اخبار

آنر به چهارمین برند بزرگ اروپا تبدیل شد؛ رشد چشمگیر در بازار گوشی‌های هوشمند

عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در اروپا طی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ با کاهش ۴ درصدی مواجه شده است، درحالی‌که آنر با رشد ۲۰ درصدی عملکرد موفقی داشته است.

براساس گزارش جدید CounterPoint Research که در ۲۶ می منتشر شده، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در اروپا طی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ با کاهش ۴ درصدی نسبت‌به سال گذشته مواجه شده است. این اولین افت بازار در چند سال اخیر محسوب می‌شود که به دلیل عدم قطعیت اقتصادی، تغییرات تعرفه‌ای و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان رخ داده است.

در میان این رُکود بازار، آنر عملکرد چشمگیری داشته و با رشد ۲۰ درصدی نسبت‌به سال گذشته، به چهارمین برند بزرگ اروپا تبدیل شده است. استراتژی تهاجمی آنر و تنوع محصولاتش نقش مهمی در این موفقیت داشته است.

وضعیت برندهای موبایل در بازار اروپا برای سه‌ماه اول 2025 در مقایسه با سه‌ماهه‌اول 2024

عملکرد برندهای مطرح در اروپا (سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵):

  • آنر: رشد ۲۰ درصدی، اکنون چهارمین برند بزرگ اروپا
  • اپل: رشد ۲ درصدی، تحت تأثیر عرضه‌ی آیفون ۱۶e، اما قیمت بالا باعث کاهش تقاضا شده است
  • سامسونگ: کاهش ۲ درصدی، سری گلکسی S25 نتوانست انتظارات را برآورده کند
  • شیائومی: کاهش ۸ درصدی، رقابت شدید بازار فشار زیادی وارد کرده است
  • ریلمی: رشد ۳ درصدی، افزایش تدریجی و پایدار
گزارش وضعیت برندهای موبایل در بازار آمریکا برای سه‌ماهه‌اول 2025 در مقایسه با سه‌ماهه‌چهارم 2024

درحالیکه بازار اروپا با کاهش مواجه شده، بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ رشد ۹ درصدی داشته است. اپل با سهم بازار ۵۷ درصدی پیشتاز است که بار دیگر به لطف آیفون ۱۶e رقم خورده است. موتورولا نیز با فروش قوی سری G و تمرکز بر بازار پیش‌پرداختی، سهم خود را به ۱۱ درصد رسانده است.

منبع
xiaomitime

محمد ترکاشوند

عاشق موبایل و اتفاقاتی هستم که حول و حوش این دستگاه هوشمند اتفاق می‌افته. امیدوارم یک روز بتونم بازار موبایل کشور رو تغییر بدم و اون رو به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا