آموزش اندروید

نحوه اضافه کردن و استفاده از ویجت ChatGPT در اندروید

در ادامه می‌توانید طریقه اضافه کردن ویجت ChatGPT به صفحه‌اصلی دستگاه‌های اندرویدی را مطالعه کنید.

OpenAI برنامه‌ای را با عنوان ChatGPT برای دستگاه‌های اندرویدی راه‌اندازی کرده که به‌کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تصاویر، متن، صدا یا درخواست‌های حالت مکالمه با هوش‌مصنوعی تعامل داشته باشند. اکنون این برنامه به کاربران این اجازه را می‌دهد تا یک ویجت از ChatGPT را به صفحه اصلی اضافه کنند و تعامل راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشند. در ادامه باما همراه باشید تا نحوه اضافه‌کردن ویجت و طریقه استفاده از آن را به‌شما آموزش دهیم.

نحوه اضافه‌کردن ویجت ChatGPT به صفحه اصلی

پیش‌از اینکه نحوه اضافه‌کردن ویجت به صفحه‌اصلی را یاد بگیرید، لازم است ابتدا برنامه ChatGPT خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید؛ چراکه فقط جدیدترین نسخه ویژگی اضافه‌کردن ویجت را ارائه می‌دهد.

برای اضافه‌کردن ویجت به صفحه‌اصلی کافیست مراحل زیر را طی کنید (درنظر داشته‌باشید که ممکن‌است در دستگاه‌های مختلف، مراحل کمی متفاوت باشند اما روش یکی است):

  1. انگشت خود را روی یک فضای خالی در صفحه‌اصلی برای مدتی طولانی نگه دارید.
  2. ابزارک (Widgets) را از گزینه‌های پایین انتخاب کنید.
  3. روی نوار جستجو ضربه بزنید و «ChatGPT» را سرچ کنید.
  4. ویجت ChatGPT را برای مدتی نگه دارید و آن‌را در مکان موردنظر در صفحه‌اصلی رها کنید.

طریقه استفاده از ابزارک ChatGPT در اندروید

ویجت CHatGPT به‌شما این امکان را می‌دهد که بتوانید هر درخواستی را تنها با یک ضربه وارد کنید. مثلاً برای وارد کردن یک درخواست متنی، کافیست روی قسمت پیام در ویجت ChatGPT ضربه بزنید و شروع به نوشتن درخواست خود کنید.

برای درخواست تصویر زیر می‌توانید روی نماد دوربین یا تصویر ضربه بزنید (البته برای این‌کار باید اشتراک ChatGPT Plus را دریافت کنید). برای وارد کردن پیام صوتی با صدای خودتان، کافیست روی نماد میکروفون ضربه‌بزنید. درحالیکه با ضربه‌زدن روی نماد هدفون، می‌توانید وارد حالت مکالمه شود.

اینکه کجای ویجت ضربه می‌زنید مهم نیست، درهرحال دستگاه اندرویدی شما برنامه ChatGPT را بصورت تمام صفحه راه‌اندازی می‌کند. نکته منفی که درباره این ویجت وجود دارد، این‌است که به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر این ویجت فقط یک میانبر برای بازکردن و استفاده از برنامه ChatGPT است. اگر می‌توانست خود درخواست‌ها را پاسخ دهد، بهتر بود.

یکی از مزیت‌های این ویجت، دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به برنامه چت‌چی‌پی‌تی است و شما را از گشتن بین برنامه‌ها برای پیداکردن برنامه بی‌نیاز می‌کند. درغیر اینصورت کارایی خاص دیگری ندارد و نمی‌تواند بصورت جداگانه از برنامه کاری انجام دهد.

منبع
makeuseof

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *