آموزش اندروید

نمایش درصد باتری در گوشی‌های اندروید

در ادامه می‌توانید روش‌های نمایش درصد باتری در کنار آیکون باتری گوشی‌های اندرویدی را مشاهده کنید.

اینکه بدانید باتری دستگاه شما چه میزان باتری دارد، می‌تواند به‌شما کمک کند که بهتر آن را مدیریت کنید. برای اینکه نمایش درصد باتری در گوشی‌های اندرویدی، 2 روش وجود دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما عنوان خواهیم کرد.

برای اینکه درصد باتری را در کنار آیکون باتری در نوار وضعیت دستگاه‌های اندرویدی نمایش دهید، دو روش وجود دارد که در ادامه هریک را برای شما شرح خواهیم داد.

روش‌های نمایش درصد باتری در گوشی‌های اندروید

اولین روشی که قصد داریم برای شما شرح دهیم، استفاده از تنظیمات گوشی می‌باشد. البته اگر دستگاه شما اندروید 8 و 9 به‌قبل را اجرا می‌کند، بهتر است از روش دوم استفاده کنید، چراکه این نسخه‌ها بصورت بومی قادر به‌نمایش درصد باتری نیستند.

مشاهده درصد باتری در گوشی‌های اندروید

نمایش درصد باتری از طریق تنظیمات

برای فعالسازی این ویژگی از طریق تنظیمات دستگاه خود، مسیر زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.
  2. به بخش باتری (Battery) بروید.
  3. در صفحه بازشده، به‌دنبال گزینه Battery percentage بگردید و سوئیچ آن‌را فعال کنید.

چنانچه گزینه بخش باتری (Battery) را در تنظیمات پیدا نکردید، به‌بخش Display (نمایشگر) بروید و Status Bar را انتخاب کنید. دراین بخش می‌توانید گزینه Show battery percentage را فعال کنید تا درصد باتری نمایش داده شود.

بااین‌کار، درصد باتری در کنار آیکون باتری در بالای صفحه‌نمایش پدیدار می‌شود.

نشان دادن درصد باتری با استفاده از اپلیکیشن

برنامه‌های زیادی برای نمایش درصد باتری در کنار آیکون باتری ایجاد شده‌اند که از این بین، اپلیکیشن Battery Indicator بهترین عملکرد را دارد. این برنامه بعد از نصب و فعالسازی، درصد باتری را در کنار باتری در نوار وضعیت دستگاه اندرویدی شما نمایش می‌دهد. همچنین به‌شما اجازه می‌دهد تا ویجت‌هایی را روی صفحه‌اصلی دستگاه خود برای آگاهی از وضعیت باتری‌تان قرار دهید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام من گوشی اندروید خودم رو بروزرسانی کردم و به ۹ ارتقا دادم و شکل آیکون های گوشیم عوض شده و نمیتونم درصد نمایش باطری گوشیم رو روی صفحه بیارم. چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *