موبایل

هواوی پتنت جدید حسگر اثرانگشت اولتراسونیک خود را بصورت آنلاین منتشر کرد

براساس گزارش منتشرشده، هواوی از پتنت جدیدی برای حسگر اثرانگشت اولتراسونیک رونمایی کرد.

اخیراً هواوی پتنت جدیدی برای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک ارائه کرده که نشان‌دهنده جاه‌طلبی و حرکت این شرکت به‌سمت این حسگر بدون اتکا به‌سایر شرکت‌ها است. درحال‌حاضر، بسیاری از سازندگان بزرگ تلفن‌های‌همراه به راه‌حل‌های Goodix که توسط پتنت‌های کوالکام محدود شده‌اند، متکی هستند.

به‌گزارش گیزموچاینا، این پتنت جدید با عنوان «ماژول تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک، سیستم و دستگاه الکترونیکی» با‌شماره (CN117058725A) جزئیات طراحی حسگری را ارائه می‌دهد که به ما نوید یک سیستم شناسایی اثرانگشت جدید با دقت بالاتر را می‌دهد.

گلکسی S10 سامسونگ اولین تلفنی بود که از این سنسور استفاده کرد

درحال‌حاضر، سنسورهای اثرانگشت اولتراسونیک در برخی از گوشی‌های رده‌بالا مانند گوشی‌های سری S سامسونگ استفاده می‌شوند. بااین‌حال، این راه‌حل توسط پتنت‌های کوالکام محدود شده است. درمقابل پتنت هواوی نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند یک فناوری جدید تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک را ارائه دهند که آن‌ها را بطور بالقوه‌ای از متکی‌بودن به سایر شرکت‌ها بی‌نیاز می‌کند.

مشخصات پتنت جدید به‌جزئیات ساخت حسگر مانند یک الکترود مشترک روی هم، یک لایه پیزوالکتریک و مجموعه‌ای از واحدهای الکترود پیکسلی اشاره دارد. بخش‌فنی نیز نحوه عملکرد سنسور را در هردو حالت انتقال و دریافت اطلاعات اثرانگشت با دقت بالاتر توضیح می‌دهد.

باهمه این تفاسیر، هواوی قصد دارد راه‌حل تازه‌ای برای حسگر اثرانگشت اولتراسونیک ارائه دهد که علاوه‌بر دقت و سرعت بالاتر در شناسایی و بازکردن قفل دستگاه، آن‌ها را از متکی‌بودن به سایر پتنت‌ها بی‌نیاز می‌کند. با خلاقیتی که ما از هواوی سراغ داریم، مطمئناً راه‌حلی که آن‌ها ایجاد می‌کنند به‌طبع بهتر از راه‌حل فعلی کوالکام خواهد بود.

نظرشما دراین‌باره چیست؟ به‌نظر شما پتنت حسگر اثرانگشت اولتراسونیک هواوی می‌تواند عملکردی بهتر نسبت‌به سایر پتنت‌ها داشته باشد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید