موبایل

تصاویر شیائومی 14 اولترا فاش شد

در ماه اکتبر بود که شیائومی از گوشی‌های هوشمند شیائومی 14 و 14 پرو رونمایی کرد. اکنون سایت گیزموچاینا گزارش می‌دهد که احتمالاً یک نسخه اولترا نیز وجود خواهد داشت. البته شیائومی تاکنون این ادعا را بصورت رسمی تأیید نکرده اما تصاویری ازاین آزمایش دستگاه به‌بیرون درز پیدا کرده که می‌تواند وجود آن را تقریباً تأیید کند. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا صحت این خبر را بررسی کنیم.

همانطور که درتصاویر زیر مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد افرادی درحال تست دوربین این گوشی هستند؛ طراحی این دستگاه مبهم است چراکه برای آن از یک قاب محافظ استفاده کرده‌اند، اما باوجود قاب نیز می‌توان برآمدگی دوربین با لنز پریسکوپ را مشاهده کرد.

چیزی که در تصاویر مشخص است، این است که این تلفن درحال مقایسه با شیائومی 14 پرو و ویوو ایکس 100 پرو است و به‌نظر می‌رسد فریمی شبیه‌به شیائومی 13 اولترا سال گذشته دارد.

در پشت دستگاه، برچسبی وجود دارد که علامت‌های «N1»، «P2» و «EU» روی آن حک شده‌اند. حتماً این سوال را می‌پرسید که این علامت‌ها چه معانی دارند؟ طبق گفته‌های شیائومی، علامت «N1» با‌ شماره‌مدل موردانتظار برای پرچمدار لایکا مطابقت دارد و این احتمال را بیشتر می‌کند که این گوشی در واقع همان، شیائومی 14 اولترا است.

علامت «P2» یعنی این دستگاه، یک نمونه اولیه است و هنوز نهایی نشده است. علامت «EU» نیز می‌گوید این مدل یک نسخه جهانی است که برای بازارهای اروپایی درنظر گرفته شده است.

مشخصات احتمالی شیائومی 14 اولترا

درحالیکه ماژول دوربین تا حد زیادی پنهان است، اما می‌توان انتظار داشت که دارای ماژولی گرد با چهار دوربین در داخل آن باشد. سایت Digital Chat Station می‌گوید: شیائومی 14 اولترا دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (Sony LYT 900 با OIS) با دیافراگم متغیر است. همچنین ادامه می‌دهد که در کنار سنسور اصلی، سنسور 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو، سنسور 50 مگاپیکسلی پریسکوپ و سنسور 50 مگاپیکسلی فوق‌عریض حضور خواهند داشت.

اطلاعاتی که فاش‌شده‌اند، همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که شیائومی احتمالاً از فریم تیتانیومی بجای فریم آلومینیومی برای مدل اولترا استفاده می‌کند.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه مدل اولترا از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه پشتیبانی می‌کند و احتمالاً دارای یک باتری 5180 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات خواهد بود.

درمورد عرضه شیائومی 14 اولترا نیز گفته می‌شود، احتمالاً در آوریل 2024 با سری پد 7 شیائومی معرفی شد. البته هنوز هیچ‌‌چیز مشخص نیست و این‌ها همگی احتمالات هستند و باید دید درآینده چه می‌شود و آیا شیائومی قصد دارد مدل اولترا را معرفی کند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید