نرم افزار و اپلیکیشنبرگزیده

اینستاگرام نوجوانان را بصورت خودکار محدود می‌کند

براساس گزارش اندرویداتوریتی، متا درتلاش است تا اینستاگرام را برای نوجوانان مناسب‌تر کند. براساس اطلاعاتی که متا بدست آورده اکنون دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک بصورت خودکار، نوجوانان را در محدودترین تنظیمات کنترل محتوا قرار می‌دهند. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید.

اینستاگرام برای محدود کردن نوجوانان چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

متا درباره این محدودسازی مثالی می‌زند که می‌گوید: فرض کنید شخصی پستی با مضمون خودزنی به اشتراک گذاشته است؛ درحالیکه ممکن است این پست داستان مهمی را روایت کند، اما اینستاگرام این پست را از کاربران نوجوان پنهان می‌کند چراکه موضوعی نیست که برای همه مناسب باشد.

در ادامه متا توضیح می‌دهد که اینستاگرام عبارات جستجویی همانند خودکشی، خودآزاری، اختلالات خوردن و… را نیز برای نوجوانان محدود می‌کند و اگر نوجوانی آن‌ها را جستجو کند، نتایج نمایش داده نمی‌شوند و در عوض نوجوان را به منابع دیگر هدایت می‌شود.

کاربران نوجوان اینستاگرام محدود می‌شوند

در ادامه محدودسازی اینستاگرام برای نوجوانان، این پلتفرم محتوای نامناسب در فیدها و استوری‌ها را نیز از کاربران نوجوان پنهان می‌کند؛ حتی اگر شخصی که استوری را منتشر کرده توسط کاربر نوجوان دنبال شود. متا می‌گوید: این محتوای نامناسب را حتی از فیدهای ریلز و اکسپلور نوجوانان نیز حذف می‌کند.

متا در پست وبلاگ خود می‌گوید: در گذشته این تنظیمات محدودسازی را برای نوجوانانی اعمال می‌کردیم که تازه وارد اینستاگرام شده بودند؛ اما اکنون این محدودیت برای تمام نوجوانان اعمال می‌شود چه تازه وارد باشند و چه افرادی که قبلاً وارد اینستاگرام شده‌اند و از برنامه استفاده می‌کنند.

متا اعلام کرد که این تغییرات از ماه آینده در پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک برای تمام افراد زیر 18 سال اعمال می‌شود. نظرشما درباره این اقدام متا چیست؟ آیا با محدودکردن محتوا برای نوجوانان موافق هستید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *