فناوری

اینستاگرام برای کاربران اروپایی که نمی‌خواهند تبلیغ ببینند، سرویس اشتراک ارائه می‌دهد

باتوجه به‌تغییرات آتی بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، متا چندین گزینه اشتراک‌گذاری داده‌ جدید را برای پلتفرم‌های خود ارائه می‌دهد.

باتوجه به‌اینکه درآینده قرار است مقررات جدیدی برای بازارهای دیجیتال (DMA) معرفی شود، متا برای کاربران اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس گزینه‌های اشتراک‌گذاری داده جدید را معرفی خواهد کرد. چند روز پیش نیز شاهد بود که گوگل این کار را انجام داد.

منطقه اقتصادی اروپا (EEA) منظور سه کشور ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ هستند که باوجود اینکه جزء کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، اما می‌توانند بطور موثر در بازار واحد اتحادیه اروپا شرکت کنند.

این گزینه‌ها که از مارس 2024 در دسترس قرار می‌گیرند، اساساً به کاربران کمک می‌کنند تا بر نحوه استفاده از اطلاعات آنها در پلتفرم‌های متا مانند فیس‌بوک و اینستاگرام کنترل بیشتری داشته باشند.

در ادامه می‌توانید تغییراتی که توسط متا اعمال می‌شوند با مشاهده کنید:

  • کاربران می‌توانند انتخاب کنند که از یک حساب مرتبط با اطلاعات به‌اشتراک‌گذاشته‌شده استفاده کنند یا آن‌ها را بطور جداگانه مدیریت کنند. این کار باعث می‌شود تا کاربران کنترل بیشتری روی جریان داده‌ای بین پلتفرم‌ها داشته باشند.
  • کاربران این حق را دارند یک حساب مسنجر جدید و مستقل را بدون پیوند‌ دادن به نمایه‌های فیس‌بوک، جداسازی پیام‌رسانی و فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند.
  • کاربران اکنون می‌توانند انتخاب کنند که اطلاعات فیس‌بوک آن‌ها برای تجربه بازار شخصی با توصیه‌ها و تبلیغات هدفمند به‌اشتراک گذاشته شود یا اینکه بصورت ناشناس با ویژگی‌های محدود مرور و خرید کنند.
  • کاربران می‌توانند از اطلاعات فیس‌بوک خود برای تجربه‌کامل بازی با ویژگی‌های چندنفره، خریدهای درون‌بازی و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده استفاده کنند یا اینکه بازی‌های تک‌نفره را بدون اشتراک‌گذاری داده‌های فیسبوک انجام دهند.
  • از نوامبر 2023 کاربران می‌توانند با تهیه اشتراک، تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام را مشاهده نکنند، درحالیکه اطلاعات آن‌ها برای هدف‌گذاری تبلیغاتی استفاده نمی‌شود.

لازم‌به‌ذکر است که تغییرات ذکرشده فقط برای کاربران مناطق یادشده اعمال می‌شوند. ابزارهای حفظ حریم‌خصوصی موجود، همچنان برای همه کاربران برای مدیریت داده‌های در پلتفرم‌های متا در دسترس هستند.

منبع
mspoweruser

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *