موبایل

iOS 17.4 امکان شارژ بی‌سیم سریعتری را برای کاربران آیفون 12 فراهم می‌کند

آیفون 12 که پیش‌تر به شارژ بی‌سیم 7.5 وات محدود شده بود، اکنون می‌تواند با استفاده از شارژرهای غیر مگ‌سیف با سرعت 15 وات شارژ شود.

به‌نظر می‌رسد آپدیت iOS 17.4، ویژگی جدیدی را از آخرین آیفون‌ها به آیفون 12 آورده است. البته این موضوع را اپل تاکنون بصورت رسمی تأیید نکرده است.

اپل زمانیکه سری آیفون 12 را معرفی کرد، شارژ بی‌سیم مگ‌سیف را نیز معرفی کرد. آیفون‌هایی که از شارژر بی‌سیم مگ‌سیف استفاده می‌کنند، می‌توانند به سرعت شارژ 15 وات برسند، این درحالیست که شارژر‌های بی‌سیم بدون گواهی مگ‌سیف نهایتاً می‌توانند به سرعت 7.5 وات برسند.

اکنون گزارشی توسط اندرویداتوریتی منتشرشده که نشان می‌دهد با آپدیت اخیر iOS 17.4، این محدودیت برداشته‌شده و حتی شارژرهای Qi2 غیر مگ‌سیف نیز به‌سرعت شارژ بی‌سیم 15 وات می‌رسند. این موضوع را اولین‌بار Macworld عنوان کرده است؛ این رسانه در گزارش خود می‌نویسد: زمانیکه آیفون 12 (با iOS 17.4) را به شارژر Qi2 غیر مگ‌سیف متصل می‌کنیم به سرعت شارژرهای مگ‌سیف دارای گواهی اپل دست پیدا می‌کنیم؛ این رسانه همچنین عنوان می‌کند که انیمیشن شارژ 15 واتی نیز نمایش داده می‌شود.

اپل اولین‌بار Qi2 را برای سری آیفون 15 معرفی کرد، سپس بعداز مدتی کوتاه با انتشار آپدیت iOS 17.2، پشتیبانی از این شارژر را به سری‌های آیفون 13 و آیفون 14 آورد. درنظر داشته باشید که درحال‌حاضر، فقط مدل‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو از سرعت شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کنند؛ آیفون 12 مینی (آیفون 13 مینی) از سرعت شارژ بی‌سیم 12 واتی پشتیبانی می‌کنند.

Qi2 بعنوان جانشین استاندارد گسترده Qi معرفی شد که کارایی بهتری دارد و تراز مغناطیسی را با الهام از فناوری مگ‌سیف ترکیب می‌کند. اپل در توسعه استاندارد جدید Qi2 نقش بسیار مهمی را ایفا کرد؛ این شرکت مشخصات مگ‌سیف خود را با کنسرسیوم برق بی‌سیم (WPC) به‌اشتراک گذاشت.

درحال‌حاضر، حتی آخرین پرچمداران اندرویدی مانند گلکسی S24 اولترا یا وان‌پلاس 12 از شارژ Qi2 پشتیبانی نمی‌کنند.

درنظر داشته باشید که تاکنون اپل هیچ‌چیز را بصورت رسمی تأیید نکرده و حتی در لیست گزارش iOS 17.4 خود نیز هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی آیفون 12 از شارژ Qi2 نکرده است. نظرشما درباره ویژگی جدید آیفون 12 چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *