سیستم عامل

باگ iOS 17.5 عکس‌های پاک شده قدیمی را برمی‌گرداند

طبق گزارش‌های منتشرشده، iOS 17.5 به اشتباه عکس‌های قدیمی پاک‌شده را بازگردانی می‌کند.

اوایل هفته بود که اپل آپدیت‌های iOS 17.5 و iPadOS 17.5 را برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر کرد. متأسفانه در آپدیت‌های جدید علاوه‌بر مشکل بازتولید رنگ در آپید پروهای OLED، مشکل دیگری هم مشاهده شده است.

طبق گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، زمانیکه آپدیت جدید iOS 17.5 نصب می‌شود عکس‌های قدیمی که ماه‌ها و حتی سال‌هاست از دستگاه پاک شده‌اند، دوباره به کتابخانه‌های کاربران اضافه می‌شوند. این مشکل جدا از باگ بودن، می‌تواند یک مشکل بزرگ در حفظ حریم‌خصوصی کاربران هم محسوب شود.

در شبکه‌اجتماعی ردیت، یکی از کاربران گزارش داده که عکس‌های قدیمی که در سال 2021 حذف کرده دوباره با عنوان اخیراً آپلوده شده در آی‌کلود ظاهر شده‌اند. چندین کاربر دیگر هم این مشکل را تأیید کرده‌اند؛ حتی کاربری عنوان می‌کند که چهار عکس خاص را بارها حذف کرده، اما هربار به گالری اضافه‌شده‌اند.

این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد، چرا عکس‌هایی که قبلاً حذف شده‌اند باید هنوز در سرورهای اپل وجود داشته باشند، اگر عکس‌ها به دست افراد سودجو بیفتند چه؟ فرض کنید تلفن آیفونی را به‌فروش رسانده‌اید و خریدار دستگاه را به iOS 17.5 به‌روزرسانی کرده است، بااین‌حال آیا امکان دارد که تصاویر شخصی برای خریدار جدید بالا بیایند؟

درحالیکه اپل تاکنون این مشکل را تأیید نکرده، اما امیدواریم که هرچه سریع‌تر آن‌را برطرف سازد. برخی می‌گویند ممکن است اپل سهواً این مشکل را برای رفع اشکال همگام‌سازی عکس در iOS 17.3 ایجاد کرده باشد.

به‌هرحال امیدواریم که این مشکل هرچه سریعتر برطرف و امنیت حریم‌خصوصی کاربران تأمین شود. آیا دستگاه آیفون خود را به‌روزرسانی کرده‌اید؟ آیا این مشکل برای شماهم رخ داده است؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید