سیستم عامل

احتمالاً iOS 18 طراحی شبیه‌به VisionOS خواهد داشت

براساس گزارش‌های منتشرشده، این احتمال وجود دارد که اپل iOS 18 را شبیه‌به VisionOS بازطراحی کند.

اپل قرار است در 10 ژوئن (21 خرداد) در اولین روز کنفرانس توسعه‌دهندگان از iOS 18 رونمایی کند. گفته می‌شود که iOS 18 مهمترین تغییرات را در سیستم‌عامل اپل در سال‌های اخیر به‌همراه خواهد داشت؛ شایعات متعددی وجود دارند که مدعی هستند طراحی جدید رابط‌کابری گوشی‌های آیفون، از VisionOS هدست ویژن پرو الهام گرفته خواهد شد.

به‌گفته جی‌اس‌ام‌آرنا، تصویر زیر توسط یک منبع ناشناس به مک‌روموس ارسال شده که مدعی می‌کند آن را از یک مهندس iOS دریافت کرده است؛ بااین‌حال، نمی‌توان خیلی به آن اعتماد کرد چراکه صحت منبع آن تأیید نشده است.

تصویر منتصب به طراحی iOS 18

نمی‌توان تصویر بالا را بصورت قطع رد یا تأیید کرد، اما طراحی با شایعات قبلی مطابقت دارد؛ در شایعات قبلی اینطور ذکر شده که iOS 18 شاهده تغییرات بصری الهام‌گرفته از VisionOS خواهد بود.

درمقابل، مارک‌گورمن از بلومبرگ معتقد است که درسال جاری نباید منتظر تغییرات اساسی در طراحی iOS باشیم، بنابراین این احتمال وجود دارد که عناصر الهام‌گرفته از VisionOS در کل رابط‌کاربری نفوذ نکنند.

طراحی VisionOS

در طراحی VisionOS شاهد دکمه‌های شیشه‌ای مانند با لبه‌های بازتابنده و تعداد زیادی شفافیت داخلی هستیم. اگرچه طراحی iOS با VisionOS شباهت‌هایی باهم دارند، اما تفاوت‌های زیادی هم در طراحی و رنگ دارند و نمی‌توان هردو آن‌ها یکسان دانست. نظرشما درباره بازطراحی iOS از روی VisionOS چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید