سیستم عاملبرگزیده

iOS 18 و شایعاتی که درباره آن منتشر شده است

درادامه می‌توانید تمامی شایعاتی که درباره سیستم‌عامل جدید iOS 18 منتشر شده است را مطالعه نمایید.

چندماهی تا عرضه iOS 18 فرصت باقی است و تاالان شایعات زیادی درباره آپدیت بعدی اپل منتشرشده است. از شایعه ویژگی‌های جدید هوش‌مصنوعی با الهام از ChatGPT برای سیری و بسیاری از برنامه‌های داخلی گرفته تا اضافه‌شدن پشتیبانی RCS به پیام‌ها برای بهبود ارسال پیام کوتاه بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی. همچنین شایعه‌شده که آپدیت بعدی، تغییراتی جزئی در طراحی به‌همراه خواهد داشت.

درخصوص زمان عرضه آپدیت iOS 18، انتظار می‌رود اپل آپدیت جدید را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی کند و سپس iOS 18 را بصورت گسترده در ماه سپتامبر برای کاربران عرضه نماید.

در ادامه سعی می‌کنیم، خیلی کوتاه و مفید به برخی از شایعاتی که درباره آپدیت iOS 18 جدید اپل منتشر شده اشاره کنیم.

سیری و هوش‌مصنوعی مولد

سیری و هوش‌مصنوعی مولد

براساس منابعی مانند مارک‌گورمن از بلومبرگ، نسخه جدید iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی برای سیری، اسپات‌لایت، شورتکدها، موزیک، پیام‌ها، سلامتی، صفحات و… خواهد بود. تیم‌کوک “مدیرعامل اپل” بارها به‌این موضوع اشاره کرده که این شرکت درحال‌کار برروی هوش‌مصنوعی مولد است و قصد دارد جزئیات آن را تا اواخر امسال به‌اشتراک بگذارد.

گفته می‌شود که این شرکت به ابزارهای هوش‌مصنوعی مولد برای تصاویر و ویدئوها نیز گسترش یافته است؛ البته احتمالاً برخی از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی مولد مختص مدل‌های سری آیفون 16 خواهند بود که شایعه‌شده به موتورهای عصبی با هسته‌های قدرتمندتری مجهز خواهند بود.

پشتیبانی RCS در پیام‌ها

پشتیبانی از RCS در برنامه پیام‌رسان اپل

درماه نوامبر بود که اپل اعلام کرد برای سال 2024 قصد دارد از استاندارد پیام‌رسانی بین پلتفرمی RCS در برنامه پیام‌رسانی آیفون پشتیبانی کند. بنابر بازه‌زمانی اعلامی از سوی این شرکت فناوری، به‌نظر می‌رسد این ویژگی در iOS 18 عرضه شود.

درحال‌حاضر، کاربران آیفون ازطریق iMessages (حباب‌های آبی) می‌توانند چت‌های چندرسانه‌ای باهم داشته باشند؛ آن‌ها می‌توانند ویدئو، صدا، اسناد و… را برای یکدیگر ارسال کنند. با پشتیبانی اپل از RCS، این ویژگی‌ها به حباب‌های سبز نیز گسترش پیدا می‌کند و کاربران اپل و اندروید باید بتوانند از ویژگی‌های زیر برخوردار شوند:

  • امکان ارسال عکس و فیلم با وضوح بالا
  • امکان ارسال پیام‌های صوتی
  • نمایش نشانگر تایپ
  • گزارش تحویل پیام‌ها
  • پیام‌رسانی از طریق وای‌فای بین دستگاه‌های اندروید و آیفون
  • چت‌های گروهی بهبودیافته با امکان ترک مکالمه‌ای

تغییرات طراحی

تغییرات طراحی

مارک‌گورمن در خبرنامه ماه فوریه خود از قصد اپل برای به‌روز کردن سیستم‌عامل iOS خود گفت. این تحلیل‌گر هیچ تغییر طراحی خاصی را که برای iOS برنامه‌ریزی شده باشد را فاش نکرد، اما در خبرنامه ماه نوامبر خود اشاره کرد که iOS 18 باید طراحی جاه‌طلبانه و قانع‌کننده‌ای داشته باشد. البته گورمن انتظار ندارد که iOS 18 تغییرات کلی دریافت کند.

مک‌روموس در خصوص سایر ویژگی‌های iOS 18 اشاره می‌کند که سیستم‌عامل جدید اپل باید شامل ویژگی‌های دسترسی مربوط‌به VoiceOver، Live Speech و Text Size باشد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *