تبلت

آیپد می‌تواند بعنوان جایگزین لپ‌تاپ معرفی شود؛ هرآنچه از رویداد معرفی آیپدهای اپل انتظار داریم

به‌نظر می‌رسد اپل می‌خواهد آیپدها را بعنوان جایگزین لپ‌تاپ‌ها معرفی کند.

فردا سه‌شنبه مورخ 18 اردیبهشت‌ماه 1403، اپل قصد دارد رویداد Let Loose را برگزار و درآن از آیپدهای جدید خود رونمایی کند. گفته می‌شود دنیای آیپدها به قبل و بعد از رویداد فردا تقسیم می‌شود، چراکه قرار است دوره جدیدی برای آیپدها آغاز شود.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، مارک‌گورمن پیش‌بینی‌هایی را درباره پیکربندی مجموعه آیپدها برای بعد از رویداد ارائه کرده که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

گورمن معتقد است که دراین رویداد اپل می‌خواهد جای پای آیپد پرو را سفت کرده و آن‌را بعنوان یک جایگزین قدرتمند برای لپ‌تاپ‌های سنتی معرفی کند. درحالیکه انتظار می‌رفت آیپدپروها جدید با تراشه M3 عرضه شوند، اما گورمن می‌گوید که مطمئن است آن‌ها با تراشه M4 عرضه می‌شوند.

از آنجاییکه بعید به‌نظر می‌رسد اپل یک تراشه کاملاً جدید را در یک رویداد کوتاه معرفی کند، این احتمال می‌رود که تراشه M4 یک نسخه کمی ارتقاءیافته نسبت‌به M3 فعلی باشد که درحال‌حاضر مک‌بوک‌ها را تأمین می‌کند. اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید منتظر باشیم تا اپل در اواخر سال 2024 از انواع قدرتمندتر تراشه M4 رونمایی کند.

مورد دیگری که گورمن انتظار دارد در این رویداد معرفی شود، صفحه‌کلید جادویی بازطراحی شده برای آیپد پرو است. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم کیبورد جدید دارای ساختاری آلومینیومی است که دوام بیشتری دارد و ما را یاد لپ‌تاپ‌ها می‌اندازد؛ همچنین یک ترک‌پد بزرگ هم برای گردش کاری لپ‌تاپ به‌همراه خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد اپل برای آیپد ایر از همان استراتژی سایز دوگانه شایعه‌شده استفاده می‌کند و هردو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی را معرفی خواهد کرد. استفاده از نمایشگرهای OLED هم می‌تواند قیمت آیپد ایرها از جمله نسخه 12.9 اینچی را افزایش دهد. گفته می‌شود آیپد ایرها از تراشه M2 قدرت می‌گیرند تا بتوانند اندازه بزرگ‌تر را با قیمتی مناسب‌تر ارائه دهند.

طبق تجزیه‌وتحلیل مارک‌گورمن، باید منتظر محصولات آیپد زیر بعد از مراسم باشیم:

  • آیپد (نسل نهم): ارزان‌ترین آیپد با نمایشگر 10.2 اینچی و دکمه هوم.
  • آیپد (نسل دهم): نمایشگر 10.2 اینچی بدون دکمه هوم با ظاهری مدرن‌تر.
  • آیپد مینی (نسل ششم): نمایشگر 8.3 اینچی بدون تغییر.
  • آیپد ایر: دو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی با تراشه M2.
  • آیپد پرو: نسخه‌های 11 و 12.9 اینچی با تراشه M4 و نمایشگر OLED.

طبق گزارش‌ها، اپل می‌خواهد تا سال 2025 خط تولید آیپد را ساده‌تر کند. گفته می‌شود نسل نهم آیپد برای همیشه متوقف می‌شود تا راه را برای نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر 10.9 اینچی باز کند. همچنین انتظار می‌رود آیپد مینی برای اینکه رقابتی‌تر شود، پردازنده قدرتمندتری دریافت کند.

این مراسم قرار است فردا 7 صبح به‌وقت PT/10 آغاز شود. بنابراین کمتر از 24 ساعت تا آغاز مراسم رونمایی اپل از آیپدهای جدید فاصله داریم. نظرشما درباره تغییرات جدید آیپدهای اپل چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *