تبلت

آپید پرو 2024 نازک‌ترین محصول اپل است که تاکنون ساخته شده است

آیپد پروهای جدید، باریک‌ترین محصولات اپل هستند که تاکنون تولید شده‌اند. آیپد پرو 13 اینچی، فقط 5.1 میلی‌متر ضخامت دارد.

سال 2018 بود که اپل برای آخرین‌بار آیپد پروها را باز طراحی کرد. در آن‌زمان یکی از مشکلات آیپد پرو خم‌شدن راحت آن بود؛ حتی بسیاری از آیپد پروها داخل جعبه خم شده بودند. حالا که آیپد پروها نسبت‌به قبل باریک‌تر شده‌اند، آیا مشکل سفتی و خم نشدن آن‌ها هم درنظر گرفته شده است یا خیر؟

طبق گزارش 9to5mac، جان ترنوس “معاون اپل” به‌تازگی در مصاحبه‌ای با Arun Maini به این موضوع و نگرانی کاربران اشاره و اعلام کرده که آیپد جدید ساختار داخلی باز طراحی‌شده‌ای دارد تا بتواند سفتی و مقاومت دستگاه را افزایش دهد.

درحالیکه آیپد پرو 11 اینچی 2024 دارای ضخامت 5.3 میلیمتر و آیپد پرو 13 اینچی دارای 5.1 اینچ ضخامت می‌باشد، معاون اپل به Arun Maini اعلام کرده که طراحی فوق‌العاده نازک آیپد پرو به‌لطف سیلیکون اپل و هوشمندی مهندسی سخت‌افزار اپل، از طراحی مقاومی برخوردار است.

گفته می‌شود آیپد پرو 11 و 13 اینچی جدید اپل دارای ساختار داخلی جدیدی هستند که در آن یک پوشش فلزی جدید (این پوشش را کاولینگ توصیف می‌کنند) در بالای بُرد قرار گرفته که از وسط دستگاه عبور می‌کند و یک دنده مرکزی را تشکیل می‌دهد. این طراحی باعث می‌شود تا مقاومت دستگاه به شدت بالا رفته و گرما هم بهتر دفع شود.

در طول مراسم معارفه آیپد پروهای جدید، اپل به صفحات گرافیتی اضافه‌شده در محفظه اصلی و استفاده از مس در لوگوی اپل اشاره کرد و گفت: این افزودنی‌ها عملکرد حرارتی دستگاه را تا %20 بهبود می‌بخشند.

اینکه ادعاهای اپل تا چه حد واقعیت دارد به‌زودی مشخص می‌شود. مطمئناً مراکز تعمیراتی مانند iFixit به‌زودی آزمایش‌هایی را روی مقاومت دستگاه‌های جدید اپل انجام می‌دهند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود تا اواسط ماه‌آینده اولین محموله‌های آیپد پرو به دست مشتریان برسد و خواهیم دید که آیا ادعاهای مدیران اپل صحت دارد یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید