موبایل

مدل‌های پرو آیفون 16 از پوشش لنز جدیدی برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده می‌کنند

اپل قصد دارد برای رفع مشکل و بهبود سیستم دوربین مدل‌های پرو آیفون 16 از یک پوشش جدید برای لنز دوربین آن‌ها استفاده کند.

براساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشرشده، می‌دانیم که آیفون 16 تنها چند پیشرفت نسبت‌به آیفون 15 خواهد داشت که یکی از آن‌ها دکمه اختصاصی عکسبرداری است. به‌تازگی گزارشی منتشرشده که مدعی است اپل مشغول کار برروی یک پوشش برای لنز دوربین است تا بتواند دو مشکل کلیدی سیستم دوربین خود را برطرف سازد.

طبق گزارش گیزموچاینا، اپل مشغول کار روی فناوری ALD میباشد که مخفف رسوب لایه اتمی است. این گزارش اولین‌بار توسط Yeux1122 در پلتفرم Naver منتشرشده و ادعا شده که اپل بااین فناوری می‌خواهد سیستم دوربین خود را بهبود ببخشد.

دراین روش اپل قرار است یک لایه بسیار نازک (درحد چند نانومتر) از یک عنصر را روی سطح دوربین‌های خود قرار دهد تا اساساً بتواند مشکل شعله‌ور شدن لنز و شبح در تصویر را برطرف کند.

شعله‌ور شدن لنز، پدیده‌ای است که در آن نور از سطح لنزهای جلویی سنسور بصورت ناخواسته منعکس می‌شود و بخشی از این نور منعکس‌شده به سنسور برخورد می‌کند. این مشکل زمانی خودش را نشان می‌دهد که بخواهید از یک شی روشن در پس‌زمینه تیره عکس بگیرید. مشکل دیگری که توسط انعکاس نور از سطح لنز ایجاد می‌شود، شبح تصویر یا Ghosting می‌باشد.

حالا اپل قصد دارد با استفاده از این فناوری، شاخص بازتابی سطح شیشه را کاهش دهد تا بتواند تیرگی تصاویر را کاهش دهد. نکته‌ای که درباره این گزارش وجود دارد این است که گفته می‌شود این پوشش جدید فقط برای مدل‌های پرو اعمال می‌شود.

حال باید دید اپل با استفاده از این فناوری می‌تواند مشکل سیستم دوربین خود را رفع کند و کیفیت عکس و فیلم دستگاه‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را بهبود ببخشد یا خیر؟ لطفاً نظرات خودتان را درباره این حرکت اپل با ما در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *