ریپورتاژ آگهی

بهترین ساعت های هوشمند با قابلیت مکالمه و 3 مدل برتر

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اپل واچ بخریم یا نه؟ نکات مهم قبل از خرید اپل واچ

هدف از این مطلب این است که به شمایی که در خرید اپل واچ تردید دارید کمک کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. آیا خرید اپل واچ به صرفه است؟ آیا خرید ساعت هوشمند طرح اپل واچ می تواند گزینه مناسبی باشد؟ آیا بهتر نیست یک ساعت هوشمند معمولی در دست داشته باشیم؟ پاسخ همه این سوالات در این مطلب بیان شده است. پس همراه باشید.

آیا خرید اپل واچ برای من مناسب است؟

اجازه دهید در همین ابتدا جواب گروهی از دوستان که از گوشی های اپل استفاده می کنند را بدهیم. بله استفاده از اپل واچ برای شما کاملا منطقی است، شما از گوشی های اپل استفاده می کنید، اپل آیدی دارید و به طور کلی هیچ ساعتی همانند اپل واچ برای شما ایده آل نیست. 

اما اگر کاربر اندروید هستید، جواب این سوال کمی پیچیده تر است و به متغیرهای دیگری وابستگی دارد، اما در یک جواب کلی اگر انتظار دارید به دلیل قیمت بسیار بیشتری که اپل واچ نسبت به گلکسی واچ دارد، باید امکانات بسیار عجیب بیشتری دریافت کنید، خیر اپل واچ برای شما مناسب نیست. برای کاربران اندرویدی معمولا ساعت های هوشمند اندرویدی مناسب هستند، برای آشنایی بیشتر، ساعت های هوشمندی که در فروشگاه آی آر اسمارت واچ وجود دارند همگی اندرویدی هستند.

آیا ساعت هوشمند طرح اپل واچ جایگزین خوبی است؟

اخیرا ساعت های زیادی در بازار دیده می شوند که به ساعت طرح اپل واچ یا اپل واچ فیک معروف هستند. این ساعت ها در حقیقت ساعت هایی اندرویدی هستند که طراحی مشابه اپل دارند و البته در رده های کیفی مختلفی در بازار دیده می شوند و در نمونه های با کیفیت واقعا صفحه نمایش خوب و کیفیت ساخت مناسبی دارند، اما از آنجا که اندرویدی هستند باید آنها را با ساعت های اندرویدی هم قیمت خودشان مقایسه کرد که معمولا انتخاب های خوبی در این رده قیمتی هستند.

ساعت های اپل واچ فیک یا همان طرح اپل در میان ساعت های اندرویدی گزینه های مناسبی محسوب می شوند اما به هیچ وجه نمی توان آنها را جایگزینی برای اپل واچ ها دانست چرا که اولا سنسورهای آنها به هیچ وجه مشابه اپل واچ نیست و خیلی از امکانات اپل واچ ها را ندارد و از همه مهمتر سیستم عامل آنها اندرویدی است و ios اپل نیست. پس در نهایت می توان گفت که ساعت های طرح اپل واچ در رده قیمتی خود مناسب کاربران اندرویدی هستند.

هرچند که ما به کاربران اندروید خرید ساعت های هوشمند اندرویدی مانند ساعت های هوشمند سامسونگ، هواوی، شیائومی یا حتی ساعت های طرح اپل واچ های کپی را توصیه می کنیم اما اگر شما به امکانات برجسته اپل واچ که در ادامه مطلب گفته می شود علاقه زیادی دارید، خرید اپل واچ برای شما مناسب است.

آیا ساعت هوشمند طرح اپل واچ جایگزین خوبی است؟

5 مشخصه برجسته اپل واچ که خیلی ها را متقاعد می کند

1- سیستم پایش سلامت اپل واچ

داستان های متعددی در مورد نجات جان مردم اپل واچ وجود داشته است، مانند زمانی که ساعت ضربان قلب غیرعادی بالایی را هنگام استراحت تشخیص داده و آنها را متقاعد می کند که توسط پزشک معاینه شوند.

بدون آن اعلان اپل واچ، آن دسته از کاربران ممکن است نمی دانستند که وضعیت سلامتی خود را دارند که در صورت عدم شناسایی می تواند کشنده باشد.

علاوه بر نظارت بر ضربان قلب، اپل واچ سری 4 و مدل‌های بعدی، از جمله Apple Watch UItra، دارای عملکرد ECG داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد ریتم قلب خود را از نظر فیبریلاسیون دهلیزی بررسی کنید.

مدل‌های مدرن اپل واچ همچنین می‌توانند سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کنند، خواب شما را ردیابی کنند و دمای شما را اندازه‌گیری کنند تا به زن کمک کنند تا ایده‌ای درباره زمان تخمک‌گذاری خود داشته باشد. حتی ویژگی‌های سلامت بیشتری در WatchOS 10 وجود دارد.

اپل واچ با طیف گسترده ای از ویژگی های سلامتی، به شما امکان می دهد سلامت خود را پیگیری کنید و در عین حال همه چیزهایی است که یک ساعت هوشمند ارائه می دهد.

2- سیستم امنیت فردی اپل واچ

اپل واچ برخی از ویژگی های حیاتی کلیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانند در مواقع اضطراری غیرمنتظره مفید باشند. در سال 2022، اپل سیستم تشخیص تصادف را معرفی کرد، به این معنی که ساعت می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاربر تصادف کرده است یا خیر.

اگر در مدت زمان معینی به درخواست روی صفحه پاسخ ندهید، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد. اپل واچ می تواند به لطف شتاب سنج با نیروی g بالا و ژیروسکوپ به روز شده ای که با سری 8، SE و اپل واچ اولترا در سال 2022 معرفی شده است، تشخیص دهد که آیا در تصادف اتومبیل بوده اید یا خیر.

در حالی که گزارش‌های متعددی مبنی بر فعال شدن این ویژگی در هنگام حضور کاربر در ترن هوایی وجود دارد، این ویژگی به چندین کاربر در یک تصادف واقعی نیز کمک کرده است.

قابلیت دیگری که اپل واچ ارائه می دهد، تشخیص سقوط است. این ویژگی مشابه با تشخیص تصادف کار می کند. اپل واچ شما می تواند تشخیص دهد که آیا سقوط سختی داشته اید یا خیر و از شما می پرسد که آیا خوب هستید یا خیر. و اگر در عرض یک دقیقه پاسخ ندهید، با خدمات اورژانس تماس خواهد گرفت تا از شما کمک بگیرد. اینها تنها بخشی از ویژگی های اپل واچ هستند که می توانند جان شما را نجات دهند.

سیستم امنیت فردی اپل واچ

3- برنامه های ورزشی اپل واچ

ردیابی تناسب اندام یکی از زمینه هایی است که اپل واچ در آن کوتاهی نمی کند. اپل واچ از نسل اول بر روی دستگاهی برای تناسب اندام و ورزش تمرکز کرده است.

برنامه Workout در اپل واچ به شما امکان می‌دهد از بین تمرین‌های مختلف، معیارهای مختلفی مانند زمان، کالری‌های فعال و کل سوزانده شده، ضربان قلب و موارد دیگر را در طول تمرین، بسته به اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید، ردیابی کنید. حتی می توانید تمرینات سفارشی را در watchOS تنظیم کنید.

یکی دیگر از راه‌های فعال ماندن با اپل واچ، بستن حلقه‌های فعالیت است. آنها در بین کاربران اپل واچ محبوب شده اند. حلقه‌های فعالیت، اهداف روزانه‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند در طول روز فعال بمانید و می‌توانند ابزاری عالی برای یادآوری ورزش کردن یا حتی ایستادن هر از گاهی باشد. شما حتی می توانید برای تکمیل حلقه های خود جوایز جمع آوری کنید و دوستان خود را به یک رقابت دوستانه دعوت کنید.

اپل حتی با نایک شراکت دارد تا باندهای اپل واچ نایک را که برای دوندگان طراحی شده اند، ارائه دهد. بنابراین، اگر سبک زندگی فعالی دارید، از استفاده از ساعت اپل لذت خواهید برد.

4- سیستم کنترل موسیقی اپل واچ

اپل واچ دارای یک برنامه موسیقی اختصاصی است. هنگامی که ساعت شما به آیفون شما متصل می شود، می تواند به عنوان یک کنترل کننده برای موسیقی در حال پخش در تلفن عمل کند. با این حال، می توانید موسیقی را به ساعت خود انتقال دهید تا آهنگ ها را به طور مستقل پخش کنید. اپل واچ به شما امکان می دهد یک جفت AirPods را از طریق بلوتوث متصل کنید، به این معنی که می توانید به راحتی مستقیماً از ساعت به صورت بی سیم به موسیقی گوش دهید.

توانایی انجام این کار برای موقعیت‌هایی که ممکن است در حال ورزش یا شرکت در فعالیتی باشید که حمل کردن آیفون شما می‌تواند سنگین باشد بسیار عالی است. اپل واچ با AirPods ترکیبی عالی برای گوش دادن به موسیقی در حال حرکت است.

5- پیدا کردن گوشی 

همه ما تلفن خود را به اشتباه در بالشتک های مبل یا اتاق دیگری قرار داده ایم. برای پیدا کردن آن، می توانید از شخص دیگری در اتاق بخواهید که با آن تماس بگیرد. اما اگر تنها باشید یا گوشی شما در حالت بی صدا باشد چه؟ کار خیلی سخت تر می شود.

با اپل واچ، می توانید به راحتی با کشیدن انگشت به بالا از پایین صفحه ساعت، مکان گوشی خود را پیدا کنید، سپس روی نماد تکان دادن گوشی ضربه بزنید. تلفن شما حتی اگر در حالت بی صدا باشد، صدا ایجاد می کند. این ویژگی ساده به نظر می رسد اما فوق العاده مفید است. من حداقل یک بار در روز از آن استفاده می کنم. وقتی از دارندگان جدید اپل واچ می پرسم که در مورد ساعت خود چه چیزی را دوست دارند، این ویژگی اغلب اولین چیزی است که آنها به آن اشاره می کنند.

تنها نقطه ضعف مهم اپل واچ

به گفته خیلی از خریداران تنها نقطه ضعف این ساعت ها، تمام شدن سریع شارژ آنهاست. یکی از کاربران گفته است: باطری فقط 1 روز دوام می آورد و باید هر شب شارژش کنم. اما امیدوارم در مدل های جدید تا حد زیادی این مشکل رفع شود.

اپل واچ برای چه افرادی مناسب است؟

اپل واچ برای هرکسی که حتی اندکی به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت می دهد، ضروری است. البته اگر محدودیتی در بودجه نداشته باشد، اگر محدودیت بودجه دارید بد نیست بدانید که جدیدترین ساعت های هوشمند سامسونگ در پایش سلامت دست کمی از اپل ندارند اما قیمتشان مناسب تر است.

به غیر از جنبه تناسب اندام، دلایل زیادی برای خرید اپل واچ وجود دارد. ممکن است به نظر غیرقابل تصور باشد که فناوری بیشتر می تواند استفاده از تلفن شما را کاهش دهد، اما اگر به درستی استفاده شود، اپل واچ کمک می کند تا بدون احساس قطع کامل از تلفن شما جدا شوید.

آیا خرید ساعت های هوشمند طرح اپل واچ کار درستی است؟

شاید تصور کنید که این ساعت ها همگی بی کیفیت هستند اما واقعیت این طور نیست. ساعت های هوشمند طرح اپل واچ همگی در چین تولید می شوند و هیچ تولید کننده یا برند مشخصی ندارند و تنها مدل آنها مشخص است و نکته مهم این است که هر وارد کننده این ساعت ها را با کیفیت مد نظر خودش سفارش می دهد.

به طور مثال یک وارد کننده از کارخانه چینی می خواهد ساعت ها را با بهترین صفحه نمایش و پردازنده تولید کند و وارد کننده دیگری با صفحه نمایش بی کیفیت سفارش می دهد. در مجموع طبق بررسی های ما ساعت های طرح اپل واچ که با کیفیت بالا تولید شده اند و قیمت بالاتری در بازار دارند از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

اما یادتان باشد که این ساعت ها برای کاربران اندرویدی مناسب هستند و کاربران آیفون بهتر است که به دنبال خرید اپل واچ های اورجینال باشند نه ساعت های طرح اپل واچ چرا که در استفاده از آن دچار مشکل می شوند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *