آموزش

آیا ساعت هوشمند برای بدن ضرر دارد ؟

آیا ساعت هوشمند برای بدن ضرر دارد ؟ یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر خود کرده است ، همین سوال است که آیا ساعت‌های هوشمند برای سلامتی بدن مضر هستند یا خیر ؟ با ما در رایااستور تا انتهای مقاله آیا ساعت هوشمند برای بدن ضرر دارد ؟ همراه باشید تا به این سوال ، پاسخ دهیم .

ما در مقاله قبل به شارژ اولیه ساعت‌های هوشمند پرداختیم . از شما دعوت می کنیم از این مقاله نیز بازدید نمایید . استفاده از ساعت‌های هوشمند هر روزه در حال گسترش است و روزانه بر تعداد افرادی که از ساعت‌های هوشمند استفاده می کنند ، افزوده می شود ؛ یکی از سوالاتی که خیلی از افراد را به خود درگیر کرده است ، این است که آیا استفاده از ساعت هوشمند برای سلامتی بدن مضر است ؟ آیا ساعت هوشمند باعث ایجاد مریضی در بدن می شود ؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله یکسری از مضرات و عیب‌های ساعت‌های هوشمند را بیان کنیم و بررسی کنیم که تا چه اندازه این مشکلات واقعیت دارند .

بسیاری از محققان از سرتاسر دنیا بر این باورند که استفاده از ساعت‌های هوشمند بر ایجاد بیماری‌هایی نظیر سرطان ، آلزایمر ، فشار خون و افزایش ضربان قلب تاثیر گذار است اما هنوز هیچ یک از این تئوری ها به اثبات نرسیده‌اند تنها یک فرضیه هستند .

آیا ساعت های هوشمند برای بدن ضرر دارند ؟

طبیعتا هر تکنولوژی جدیدی که به بازار وارد می شود در ابتدا کاستی هایی دارد که به مرور زمان رفع خواهد شد . در ابتدا که ساعت‌های هوشمند وارد بازار شده بودند ، برای اینکه بتوانند پیام‌ها را دریافت کنند به سیم کارت مجهز بودند که چون احتمال می رفت در طولانی مدت روی قلب تاثیر منفی داشته باشد ، سیم کارت از ساعت‌های هوشمند حذف شد . امروزه برای نمایش اطلاعات و پیام‌ها روی ساعت از بلوتوث استفاده می شود پس جای نگرانی نخواهد بود و شما همچنان می توانید ، پیام‌های خود را روی ساعت مشاهده کنید . مسلما در ابتدا هر هر تکنولوژی ضعف هایی دارد که به مرور اصلاح خواهد شد ؛ البته نمی توان گفت که ساعت های هوشمند هیچ خطری ندارند ولی تا به امروز چیزی اثبات نشده است و اگر بخواهیم تنها روی نکات منفی و نقاط ضعف تاکید کنیم ، نمی توانیم مزایا و امکانات ساعت های هوشمند را ببینیم و در نتیجه از یک محصول بی نظیر محروم خواهیم شد .

آمار چه چیزی درباره مضرات ساعت‌های هوشمند می گوید ؟

گجت‌های هوشمند به دلیل داشتن تایع‌هایی نظیر الکترومغناطیسی و AMR ممکن است طیف های گوناگونی از تابش‌ها مانند موج‌های رادیویی یا پرتو ایکس یا نورهای مرئی را ساطع کنند ؛ اما نکته جالبی که وجود دارد این است که تا به امروز هیچ علائمی درباره سرطان‌زا بودن تابش‌های الکترومغناطیسی از طریق شبکه وایرلس گزارش نشده است . شاید مهمترین تاثیری که بخواهیم به آن اشاره کنیم ، تاثیر ساعت هوشمند روی پوست باشد آن هم به دلیل کار بردن مواد در جنس ساعت هوشمند . با این وجود سازمان بهداشت جهانی ، تابش‌های الکترومغناطیسی را جزء عوامل تاثیر گذار بر بیماری‌های سرطانی قرار داده است . این نظریه‌ها در گذشته در مورد مانیتورها نیز گفته میشد که به مرور زمان معلوم شد اشعه‌های ساطع شده از مانیتور ، تاثیر بسیار ناچیزی روی چشم ، بدن و مغز انسان دارد .

تاثیرات ساعت‌های هوشمند روی بدن چگونه است ؟

در مورد ساعت‌های هوشمند نیز باید اشاره کنیم ، ضرر آنها برای بدن بسیار کم است . در ساعت های هوشمند جدیدی که تولید می شود ، شاهد حذف سیم کارت از ساعت هستید و دلیل آن هم ضرری بود که سیم کارت بر روی بافت رگ و مغز داشت ؛ بدین دلیل حذف شد تا ساعت آسیبی به بدن نرساند . برندهای مطرح دنیا از قبیل سامسونگ ، اپل ، شیائومی و … امروزه سیم کارت را از گجت‌های خود حذف کرده اند و برای اتصال ساعت با موبایل و نمایش پیامها ، قبول کردن تماس و رد کردن تماس از بلوتوث استفاده می کنند .

نتیجه گیری

با توجه به آنچه که در بالا ذکر کردیم ، به این نتیجه می رسیم که نمی توانیم وسایل دیجیتالی که نیاز به سیم کارت ، بلوتوث ، وای‌فای و هر اتصال بی سیم دارند را از زندگی روزمره خود حذف کنیم چراکه اگر بخواهیم تلفن هوشمند ، لپ تاپ ، ساعت‌های هوشمند و … را کنار بگذاریم از وقایع و اتفاقات عقب می افتیم و تقریبا زندگی کردن برای ما بسیار سخت خواهد بود . اگر در استفاده از آنها اعتدال داشته باشیم ، هیچ گونه ضرری برای بدن ما نخواهند داشت . همه چیز به نحوه استفاده ما از وسایل برمیگردد .

امیدواریم از مقاله آیا ساعت هوشمند برای بدن ضرر دارد ؟ راضی بوده باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *