ریپورتاژ آگهی

انواع گوناگون مه پاش را بشناسید

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آشنایی با انواع گوناگون مه پاش

در هر فضایی که مه پاش نصب شده باشد شما لطافت و خنکی هوا را حس خواهید کرد. مه پاش یک وسیله کاربردی برای تولید رطوبت در هوا است که هر یک از مدل‌های آن در محیطی خاص کاربرد دارد. در محیط‌های صنعتی و خانگی نیز می‌توان از مه پاش‌ها استفاده کرد و هوای این محیط‌ها را خنک کرد. اگر دوست دارید با نحوه عملکرد و انواعی از مه پاش‌ها به صورت دقیق آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه مقاله همراه ما باشید.

دستگاه مه پاش چیست؟

دستگاه مه پاش یا سیستم رطوبت‌ساز به منظور تولید رطوبت در محیط، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه عملکرد دستگاه مه پاش بدین صورت است که از طریق پمپ خود مکش آب را از منبع انجام می‌دهد و سپس آن را فشرده می‌کند. آب پس از فشرده شدن به سمت نازل دستگاه پمپاژ می‌شود. آنچه باعث می‌شود تا آب به صورت پودری در‌بیاید فشار بالا است. قطرات پودری آب بدون آنکه اثر خیس‌شدگی بر روی زمین از خود باقی بگذارند باعث کاهش دمای محیط می‌شوند.

انواع گوناگون مه پاش را بشناسید

معرفی انواع مه پاش

در بازار انواع مختلفی از مه پاش وجود دارد که هر کدام کاربردی متفاوتی دارند. در این قسمت با برخی از انواع دستگاه‌های مه پاش آشنا می‌شوید.

مه پاش صنعتی

مه پاش صنعتی دارای یک پمپ قدرتمند است و در محیط‌هایی با وسعت زیاد قادر است آب را به مه غلیظ تبدیل کند. این مدل از مه پاش علاوه بر تولید رطوبت در جهت کاهش گرد و غبار و بوی نامطبوع محیط نیز عمل می‌کند. ساختار و قطعات مه پاش صنعتی با انواع دیگر مه پاش یعنی خانگی و نیمه صنعتی تفاوت‌های اساسی دارد. مه پاش صنعتی را می‌توان در محیط‌های زیر استفاده کرد:

  • رستوران‌ها
  • گلخانه‌ها
  • دامداری‌ها
  • کارخانجات

یکی از قطعات اصلی در مه پاش صنعتی نازل است. معمولا این قطعه از جنس برنج یا استیل ساخته می‌شود و وظیفه آن تبدیل آب به مه است. سایر قطعات و تجهیزات مه پاش صنعتی عبارتند از

  • پمپ
  • سیستم فیلتر آب
  • شیر تنظیم فشار
  • پایه نازل
  • شلنگ
  • قطعه برای جداسازی سختی و املاح آب
  • برد کنترل
  • سیستم ضد‌چکه

مه پاش خانگی

مه پاش‌های خانگی برای ایجاد رطوبت و کاهش دما در محیط‌های کوچک مانند منازل با هوای خشک و گرم کاربرد دارند. این مدل از مه پاش‌ها می‌توانند دمای هوا را بین 6 تا 10 درجه کاهش دهند. مه پاش‌های خانگی شامل دو مدل دارای پمپ و فاقد پمپ هستند. مدل بدون پمپ از طریق اتصال به شیر آب با فشار بالا کار می‌کند و در این مه پاش‌ها نازل‌ها آب را به مه تبدیل می‌کنند. در مدل دارای پمپ آب ابتدا به پمپ وارد می‌شود و به شلنگ می‌رسد. آب پس از ورود به شلنگ‌ها به نازل‌ها راه پیدا می‌کند و به مه تبدیل می‌شود.

مه پاش نیمه صنعتی

اگر شما بخواهید در فضایی به صورت موقت و در حد 3 تا 4 ساعت از مه پاش استفاده کنید مه پاش نیمه صنعتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ساختار و عملکرد مه پاش نیمه صنعتی مانند مه پاش صنعتی است و این دو مدل تنها از نظر دو مورد زیر با یکدیگر تفاوت دارند:

تعداد نازل‌های موجود در مه پاش صنعتی نسبت به نیمه صنعتی بیشتر است.

مه پاش نیمه صنعتی برای مدت زمانی موقت و مه پاش صنعتی را به صورت دائم می‌توان استفاده کرد.

انواع گوناگون مه پاش را بشناسید

معرفی روشی مطمئن برای خرید مه پاش

با وجود مدل‌ها و برندهای متنوع مه پاش در بازار انتخاب یک مه پاش با کیفیت و قیمت مناسب برای شما چالش‌بر‌انگیز و سخت خواهد بود. خرید از یک فروشگاه معتبر تجربه یک خرید رضایت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. مه پاش صنعت یک فروشگاه قابل اطمینان و با سابقه درخشان است که در زمینه فروش و نصب انواع مختلفی از دستگاه مه پاش به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. شما با خرید از فروشگاه مه پاش صنعت از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

محصولات مه پاش صنعت دارای گارانتی 1 تا 3 ساله هستند.

مه پاش صنعت در طول فعالیت خود همواره از دانش و تجربه متخصصان بهره گرفته تا محصولاتی با قطعات باکیفیت به مشتریان عرضه کند.

شما با خرید مه پاش از این مجموعه می‌توانید از خدماتی همچون مشاوره، طراحی، اجرا و نصب مه پاش برخوردار شوید.

مجموعه مه پاش صنعت در تلاش است تا محصولات خود را با مناسب‌ترین به دست مشتریان برساند.

وجود دستگاه مه پاش یا رطوبت‌ساز برای خنکی و لطافت هوا لازم است. وظیفه مه پاش در محیط این است که از طریق ایجاد رطوبت هوا را خنک و مطبوع نماید. هر یک از انواع مه پاش‌ها با توجه به ساختار خود در محیطی خاص کاربرد دارند. مه پاش‌های صنعتی را باید در محیط‌های بزرگ مانند رستوران‌ها، دامداری و گلخانه‌ها به کار برد. برای فضاهای با هوای خشک و ابعاد کوچک مانند تراس و بالکن خانه مه پاش خانگی مناسب است که شامل دو مدل دارای پمپ و فاقد پمپ هستند. اگر بخواهید از دستگاه رطوبت‌ساز در مدت کوتاه استفاده کنید باید مه پاش نیمه صنعتی را به کار ببرید.

آیا شما تجربه خرید یا استفاده از مه پاش را داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است بنویسید این تجربه برای شما چگونه رقم خورده است؟

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *