آموزش iOS

کاربران iOS واتساپ، اکنون می‌توانند استیکرهای سفارشی ایجاد و ویرایش کنند

به‌تازگی واتساپ ویژگی جدید ساخت استیکر را برای گوشی‌های آیفون اپل معرفی کرده است که از طریق آن می‌توان استیکرهای سفارشی را ساخت. در ادامه می‌توانید طریقه انجام این کار را یاد بگیرید.

متا استیکر واتساپ را برای نسخه iOS این اپلیکیشن معرفی کرده است و به‌زودی این ویژگی برای دستگاه‌های اندرویدی نیز معرفی خواهد شد. اکنون با استفاده از WhatsApp Sticker Maker می‌توانید با استفاده از عکس‌های ذخیره‌شده در تلفن خود، استیکرهای سفارشی ایجاد کنید و از آن‌ها در مکالمات خودتان استفاده کنید. در ادامه به‌شما آموزش می‌دهیم که چگونه استیکرهای واتساپ را در گوشی‌های آیفون ایجاد و ویرایش کنید.

چگونه در واتساپ نسخه iOS، استیکرهای خودمان را بسازیم؟

واتساپ برای اولین‌بار این ویژگی را در سال 2021 برای نسخه وب این پیام‌رسان معرفی کرد. اکنون بعد از گذشت چندسال، واتساپ این ویژگی را به گوشی‌های آیفون آورده و اعلام کرده که به‌زودی آن را برای تلفن‌های اندرویدی نیز معرفی خواهد کرد.

اگر گوشی شما آیفون است، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر استیکرهای سفارشی بسازید.

  1. مکالمه‌ای را در واتساپ باز کنید و روی نماد استیکر در کنار فیلد متن ضربه بزنید.
  2. روی نماد (+) در ردیف اول استیکرها ضربه بزنید.
  3. تصویری که می‌خواهید استیکر آن‌را بسازید، انتخاب کنید تا استیکرساز واتساپ ظاهر شود. واتساپ بطور خودکار یک برش از سوژه اصلی در تصویر شما ایجاد می‌کند.
  4. در گوشه‌بالا سمت‌راست می‌توانید نوار ابزاری را مشاهده کنید که بااستفاده از آن می‌توانید تغییرات بیشتری را روی استیکر خود اعمال کنید. برای اضافه کردن متن به استیکر، روی نماد T ضربه بزنید.
  5. می‌توانید رنگ و حتی فونت متن را تغییر دهید. زمانیکه متن خود را کامل کردید، روی Done در گوشه‌بالا سمت‌راست ضربه بزنید.
  6. همچنین می‌توانید روی استیکر خود طراحی کنید؛ برای این‌کار روی نماد مداد ضربه بزنید، رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید و شروع به طراحی کنید. وقتی کارتان تمام شد روی Done ضربه بزنید.
  7. در نهایت وقتی‌که استیکر آماده شد، روی دکمه آبی‌رنگ ارسال ضربه بزنید تا استیکر برای مخاطب واتساپ شما ارسال شود و همچنین به کتابخانه استیکر شما اضافه گردد.

برای دسترسی به استیکر خود، کافیست روی نماد استیکر در کنار فیلد متن ضربه بزنید تا استیکر در ردیف اول ظاهر شود. چنانچه بعداً تصمیم گرفتید استیکر خود را ویرایش کنید، کافیست انگشت خود را برای مدتی روی استیکر نگه دارید تا گزینه Edit Sticker ظاهر شود، با ضربه زدن روی این استیکر می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.

کاربران iOS همچنین می‌توانند از ویژگی Visual Lookup نیز استفاده کنند

ویژگی Visual Lookup در iOS این اجازه را به‌شما می‌دهد که در زمان ساخت استیکر سفارشی، تصویر زمینه عکس موردنظرتان را به راحتی حذف کنید و فقط سوژه موردنظرتان را برای ساخت استیکر انتخاب کنید.

منبع
makeuseof

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *