ریپورتاژ آگهی

گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو

اگر گوشی سامسونگ دارید، احتمال دارد با مشکل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو مواجه شده باشید. این مشکل که در محصولات برندهای دیگر نیز یک اتفاق شایع است، دلایل بسیاری دارد. ما در این مقاله علاوه بر معرفی دلایل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو، روش‌های مختلف برطرف شدن مشکل را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو

گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو (مشکل لوگوی سامسونگ) ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل معمولاً به دلایل نرم‌افزاری اتفاق می‌افتد و ممکن است به علت مشکلات در سیستم‌عامل گوشی، برنامه‌ها یا تنظیمات خود گوشی باشد. در این بخش تعدادی از دلایل اصلی گیر کردن گوشی روی لوگوی سامسونگ را بررسی خواهیم کرد:

بروزرسانی ناقص یا ناسالم سیستم عامل

در صورتی که بروزرسانی نرم‌افزاری ناقص یا نادرست انجام شود، ممکن است سیستم عامل به درستی بارگذاری نشود و به مشکل بخورد.

برنامه‌های ناسازگار یا خراب

نصب برنامه‌های ناسازگار یا خراب می‌تواند به مشکلات نرم‌افزاری منجر شود. یکی از مشکلات مرتبط با نصب برنامه‌های ناسازگار یا مخرب، می‌تواند گیر کردن گوشی بر روی لوگو باشد. با شناسایی این نرم افزارها، می‌توانید مشکل را مرتفع سازید.

مشکلات حافظه

کمبود حافظه داخلی و حافظهRAM ، می‌تواند یکی دیگر از دلایل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو باشد. کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات معمولا بر روی کند شدن یا هنگ کردن گوشی تاثیرگذار خواهد بود اما در برخی موارد دیده شده است که این موضوع، سبب به وجود آمدن مشکل گیر کردن گوشی روی لوگو شده است.

تنظیمات نادرست

تنظیمات نادرست در سیستم عامل یا برنامه‌ها ممکن است به مشکلات منجر شود. به عنوان مثال، تنظیمات انجام شده برای روت کردن (Root) گوشی یا تغییرات انجام شده در تنظیمات سیستم، می‌تواند مشکل مذکور را ایجاد نماید.

مشکلات سخت‌افزاری

گاهی اوقات مشکلات سخت‌افزاری مانند مشکل در باتری، حافظه داخلی، یا سخت‌افزارهای دیگر ممکن است باعث گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو شوند. معمولا این دسته مشکلات توسط یک متخصص تعمیر گوشی سامسونگ برطرف خواهد شد.

روش‌های حل مشکل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو

روش‌های حل مشکل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو

سافت ریست (Soft Reset)

اولین اقدامی که می‌توانید برای ترمیم این مشکل انجام دهید، سافت ریست کردن گوشی است. برای این کار، دکمه روشن/خاموش یا همان دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا این فرآیند صورت گیرد. البته در برخی از مدل ها سافت ریست با نگه داشتن دکمه افزایش ولوم صدا انجام می‌پذیرد.

حذف حافظه نهان

اگر مشکل پس از انجام روش قبل همچنان ادامه دارد، ممکن است مشکل در حافظه نهان (cache) نرم‌افزار باشد. برای حذف حافظه نهان به تنظیمات برنامه‌ها بروید، سپس به بخش مدیریت برنامه‌ها (یا برنامه‌ها و اطلاعات) رفته و برای هر برنامه از گزینه “پاکسازی حافظه نهان” (Clear Cache) استفاده کنید.

خارج کردن مموری کارت

همانطور که پیش از این گفته شد، برخی مواقع بدافزارها یا نرم افزازهای مخرب نصب شده بر روی سیستم باعث گیر کردن گوشی سامسونگ رو لوگو هستند. در برخی مواقع، این مموری کارت گوشی است که ویروسی می‌شود. در این شرایط با خارج کردن مموری کارت، می‌توان مشکل گوشی را حل کرد.

شارژ کردن گوشی

اگر اقدام به روشن کردن گوشی نمودید و مشاهده کردید گوشی بر روی لوگو ماند، می‌توانید از اتصال گوشی به شارژر به عنوان یکی از روش های برطرف شدن مشکل استفاده نمایید. گاهی اگر باتری خالی بوده و یا خراب باشد، سیستم لود نشده و روی لوگو می ماند.

استفاده از کابل یا آداپتور متفاوت

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در برخی اوقات امکان دارد خراب بودن آداپتور گوشی یا کابل شارژ آن، دلیل اصلی گیر کردن گوشی سامسونگ بر روی لوگو باشد. اگر گوشی شما به دلیل نداشتن شارژ باتری خاموش شده باشد و در این مواقع با زدن گوشی به شارژ، سعی دارید این دستگاه را روشن کنید اما در این حین با ماندن گوشی بر روی لوگو مواجه می‌شوید، احتمال دارد آداپتور یا کابل شارژ این دستگاه خراب شده باشد.

در این شرایط پیشنهاد می‌شود از آداپتور و کابل شارژ دیگری برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. درصورتی که با اتصال گوشی خود به آداپتور و کابل شارژ دیگری توانستید مشکل گیر کردن لوگو روی گوشی را برطرف کنید، حدستان برای خرابی کابل یا آداپتور درست بوده است ولی در غیر این صورت، مشکل را در جای دیگری باید دنبال کنید.

استفاده از روش Soft Mode

استفاده از روش Soft Mode

یکی از کارآمدترین روش‌ها استفاده از Safe Mode می‌باشد که در مواقع بسیاری موجب رفع مشکل گیر کردن گوشی بر روی لوگو می‌شود. برای اینکار کافی است تنها گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که اگر گوشی در این حالت روشن شد، احتمالا یکی از برنامه های نصب شده با گوشی ناسازگاری خواهد داشت که در این مواقع بایستی برنامه مخرب را پیدا کرده و آن را از گوشی حذف کنید.

ریست فکتوری

اگر روش‌های فوق نتیجه ندهد، ممکن است نیاز به ریست فکتوری (Factory Reset) داشته باشید. این روش تمام داده‌ها را پاک می‌کند، بنابراین قبل از انجام این کار، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهمتان ضروری است تا پس از این اقدامَ، به اطلاعات موردنیاز خود، دسترسی داشته باشید.

مراجعه به تعمیرکار متخصص

راهکار نهایی به مانند همیشه، مراجعه به یک متخصص برای تعمیر گوشی سامسونگ است. هنگامی که هیچ یک از روش‌های فوق نتیجه بخش نباشد، باید گوشی را در اختیار یک تعمیرکار حرفه‌ای قرار دهید تا با بررسی کامل گوشی از لحاظ سخت افزار و نرم افزار، مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف نماید.

نکته پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا دلایل گیر کردن گوشی سامسونگ روی لوگو را با یکدیگر بررسی نماییم. در ادامه با ارائه روش‌های مختلف، راهکارهای مناسب برای حل مشکل را در اختیارتان قرار دادیم. همانطور که در انتها نیز به آن اشاره شد، درصورتی که روش‌های عنوان شده راهگشا نبودند، حتما به یک متخصص مراجعه نمایید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *