ریپورتاژ آگهی

آموزش استفاده از وب سرویس پیامک php برای ارتباط با مخاطبین

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از امکاناتی که سامانه ملی پیامک به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد، وب‌سرویس پیامک است. این وب‌سرویس به شما امکان ارسال پیامک را در پروژه‌های خود اضافه می‌کند. در این مقاله، به طور جامع به آموزش استفاده از وب‌سرویس پیامک با PHP می‌پردازیم.

روش‌های استفاده از وب‌سرویس پیامک با PHP

برای استفاده از وب‌سرویس پیامک با PHP، دو روش اصلی وجود دارد:

وب سرویس پیامکی SOAP

SOAP (Simple Object Access Protocol): این پروتکل انتقال مبتنی بر XML است و به‌صورت معمول از پروتکل‌های HTTP یا HTTPS برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کند. برای استفاده از SOAP، سرویس باید در سمت سرور فعال باشد.

وب سرویس ارسال پیامک با REST

REST (Representational State Transfer): معماری نرم‌افزاری برای تعریف قوانین و محدودیت‌ها در استفاده از وب‌سرویس است. سرویس‌هایی که تحت این معماری ارائه می‌شوند، RESTful نام دارند. REST به دلیل ایجاد امنیت بیشتر نسبت به SOAP و سادگی در استفاده، برای بعضی از کاربران توصیه می‌شود.

نمونه کدهای ارسال پیامک PHP

برای استفاده از وب‌سرویس پیامک در PHP، می‌توانید از نمونه کدهای زیر استفاده کنید.

نمونه کد ارسال پیامک PHP با SOAP و بدون گیت هاب

این نمونه کد بدون نیاز به نصب پکیج خاصی از گیت هاب عمل می‌کند و با استفاده از پروتکل HTTP یا HTTPS، انتقال داده‌ها را انجام می‌دهد. در زیر، یک نمونه کد برای ارسال پیامک با خط اختصاصی پنل اس ام اس و با استفاده از زبان PHP آمده است:

در کد بالا، نام کاربری، رمز عبور پنل اس ام اس یا APIkey، گیرنده یا گیرندگان پیامک، خط اختصاصی و متن پیامک خود را تنظیم کنید. سپس با استفاده از تابع متد SendSimpleSMS2، پیامک را ارسال کنید.

نکات مهم برای استفاده از وب سرویس پیامک PHP از متد SOAP

  • حتماً از کلید API معتبر یا همان APIKey پنل پیامکی خود استفاده کنید.
  • اطلاعات ارتباطی (مانند شماره گیرنده، شماره فرستنده و متن پیامک) را به‌دقت وارد کنید.
  • برای اطمینان از موفقیت ارسال، پاسخ وب‌سرویس را بررسی کنید.
  • از امکانات امنیتی مانند HTTPS برای ارتباط با وب‌سرویس استفاده کنید.

با رعایت این نکات، شما می‌توانید با استفاده از پیامک وب، ارتباط موثری با مخاطبین خود داشته باشید.

نمونه کد ارسال پیامک PHP با SOAP و نصب پکیج گیت هاب

برای استفاده از این نمونه کد نیاز به نصب پکیج ملی پیامک از گیت هاب را دارید. سپس از نمونه کد زیر می‌توانید برای ارتباط با مشتریان و مخاطبین استفاده کنید.

در کد بالا، شماره گیرنده، متن پیامک، شماره فرستنده، و کلید API و نام کاربری خود را تنظیم کنید. سپس با اجرای کد، پیامک شما ارسال خواهد شد.

نمونه کد ارسال پیامک PHP با REST

ملی پیامک از معماری REST نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به کمک معماری rest و با فراخوانی وب سرویس پیامک PHP ، ارتباطی سریع‌تر و موثرتر با مخاطبین و مشتریان خود ایجاد کنید.

ارسال پیامک خدماتی با وب سرویس پیامکی PHP

یکی از دغدغه‌ها و معضلات همیشگی برنامه‌نویسان PHP، عدم ارسال پیامک از سرشماره‌های تبلیغاتی به لیست سیاه مخابرات است. برای اینکه بتوانید با مشتریان لیست سیاه مخابراتی خود نیز ارتباط راحت‌تر، سریع‌تر و صددرصدی داشته باشید، نیاز به خط خدماتی دارید.

نمونه کد PHP برای وب سرویس پیامکی خدماتی با متد SOAP

این روش نیز، همانند ارسال پیامک ساده می‌تواند به کمک پکیج گیت هاب یا بدون آن انجام شود. نمونه کدهای آن به شرح تصویر زیر است.

نمونه کد PHP برای وب سرویس پیامکی خدماتی با متد SOAP

تفاوت کد بالا با ارسال پیامک ساده، در متد آن و پارامترهای ورودی آن است. برای ارسال پیامک خدماتی از PHP شما نیاز به درج پترن در پنل اس ام اس خواهید داشت، اما مزیت این روش، اطمینان 99.9درصدی از موفقیت آمیز بودن ارتباط با مشتریان شما است.

نمونه کد PHP برای وب سرویس پیامکی خدماتی با متد REST

همانطور که در هنگام استفاده از وب سرویس اس ام اس php ، امکان ارسال پیامک با متد REST وجود داشت، برای ارسال‌های خدماتی نیز می‌توانید از معماری REST نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از وب سرویس پیامک PHP در سامانه ملی پیامک

  • پشتیبانی از معماری REST: ملی پیامک از معماری REST در وب سرویس پیامک php پشتیبانی می‌کند.
  • ارائه سرویس کنسول ملی پیامک: ارائه نمونه کدهای کاملاً آماده بر پایه Rest API و Auth TOKEN که به جای نام کاربری و رمز عبور از TOKEN استفاده می‌کند و این روش امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.
  • نمونه کدهای آماده برای 14 زبان برنامه‌نویسی: ملی پیامک نمونه کدهای آماده برای زبان‌های مختلف ارائه داده است.
  • پشتیبانی از وب‌سرویس ارسال و دریافت پیامکی: این امکان به شما اجازه می‌دهد پیامک‌ها را به‌صورت دوطرفه ارسال و دریافت کنید.
  • وابسته بودن توکن کنسول به اطلاعات پنل کاربری اصلی: در صورت تغییر نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری پیامکی، توکن فاقد اعتبار خواهد بود.
  • امکان ارسال به خطوط بلک لیست مخابرات با روش ارسال پیامک از طریق پترن و خطوط خدماتی اشتراکی
  • آپتایم 99.9% وب سرویس پیامکی
  • پشتیبانی از افزونه‌های پیامکی آماده برای وردپرس، WHMCS، جوملا و…

نتیجه‌گیری و کلام آخر

سامانه ملی پیامک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات وب سرویس پیامکی، یکی از 3 سامانه مطرح در کشور است و توانسته در دل بسیاری از طراحان و توسعه‌دهنده‌های پلاگین و افزونه جای بگیرد و از نظر برنامه‌نویسان، یکی از محبوب‌ترین سامانه‌های وب سرویس پیامک PHP شناخته شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *