هوش مصنوعی

همکاری مایکروسافت و بوش برای کشاندن هوش‌مصنوعی مولد به جاده

براساس گزارش منتشرشده، مایکروسافت و بوش برای استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در خودروهای خودران باهم همکاری می‌کنند.

بوش و مایکروسافت، از همکاری خود برای بررسی استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در افزایش ایمنی و عملکرد خودروهای خودران پرده برداشتند. آن‌ها معتقد هستند که هوش‌مصنوعی مولد می‌تواند صنعت خودروسازی را متحول کند.

هوش‌مصنوعی مولد، می‌تواند داده‌های جدیدی مانند تصاویر و متن‌ها ایجاد کند. این فناوری در زمینه خودروهای خودران، می‌تواند درک و واکنش به موقعیت‌های پویا در جاده‌ها را بهبود ببخشد.

براساس گزارش mspoweruser، بوش پیش‌بینی می‌کند که هوش‌مصنوعی مولد می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در صنعت خودروسازی داشته باشد. این شرکت می‌گوید: قصد دارد بُعد جدیدی از کاربردهای هوش‌مصنوعی در وسایل نقلیه را به‌نمایش بگذارد. مایکروسافت نیز در تأیید صحبت‌های بوش اعلام کرده که هوش‌مصنوعی مولد می‌تواند صنعت خودروسازی را متحول کند.

همکاری بوش و مایکروسافت برای استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در خودروهای خودران

درحالی بوش و مایکروسافت همکاری خود را برای استفاده از هوش‌مصنوعی‌مولد در اتومبیل‌های برقی آغاز کرده‌اند که اپل با صرف 10 میلیارد دلار هزینه، پروژه ماشین خود را کنار گذاشته است.

دکتر Tanja Rueckert (عضو هیئت‌مدیره بوش و مدیر ارشد دیجیتال) می‌گوید: درنظرسنجی انجام‌شده توسط این شرکت، %72 شرکت‌کنندگان براین باورند که هوش‌مصنوعی می‌تواند ایمنی جاده‌ها برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را افزایش دهد.

بصورت کلی، همکاری بوش و مایکروسافت می‌تواند سه پیامد مفید ازقبیل افزایش ایمنی جاده، بهبود تجربه رانندگی و توسعه سریعتر خودروهای خودران را به‌همراه داشته باشد.

همکاری بوش و مایکروسافت، نشان‌دهنده گامی بزرگ در جهت پیشرفت فناوری خودروهای خودران است. هوش‌مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که ایمنی دستگاه‌های خودران و سرعت توسعه و پذیرش تغییرات گسترده‌تر دراین مدل‌ها را افزایش دهد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *