سیستم عامل

مرورگر Edge مایکروسافت در اندروید از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند

گزارش جدید حکایت از پشتیبانی از افزونه‌ها در نسخه اندروید مرورگر اج مایکروسافت دارد.

همه ما می‌دانیم که مرورگر کروم، محبوب‌ترین مرورگر در بین کاربران اندرویدی است. بااین‌حال مایکروسافت نیز در تلاش است تا جایی برای مرورگر اج خود باز کند. اکنون اندرویداتوریتی گزارشی منتشر کرده مبنی‌براینکه احتمالاً مرورگر Edge مایکروسافت از افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

این خبر را کاربری به‌نام Leopeva64 در شبکه‌اجتماعی X منتشر کرده است. او مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده که مربوط‌به نسخه 123 مرورگر اج است که هنوز منتشر نشده است. دراین تصاویر مشخص است که این نسخه از مرورگر اج از برنامه‌های افزودنی پشتیبانی می‌کنند؛ البته این ویژگی باید فعال شود.

بافعال‌شدن این ویژگی، کاربران می‌توانند همانند نسخه اندروید مرورگر فایرفاکس، افزونه‌های موردنیاز خودشان را در مرورگر اج اندروید نیز نصب و استفاده کنند. البته تاکنون افزونه‌های زیادی برای این مرورگر دردسترس نیستند، اما درصفحه «Extensions Beta» سه افزونه Dark Reader، uBlock Origin و Global Speed نمایش داده می‌شوند.

از شواهد پیداست که این اولین نسخه بتا مرورگر Edge است که از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی به نسخه پایدار می‌رسد یا خیر، اما این بیلد قراراست تا فوریه به‌نسخه بتا و تا مارس به نسخه پایدار برسد که احتمالاً پشتیبانی از برنامه‌های افزودنی پس‌از مدتی اضافه می‌شود.

نظرشما درباره این ویژگی جدید مرورگر اج مایکروسافت چیست؟ آیا می‌تواند جای خود را در بین مرورگرهای گوشی‌های اندرویدی باز کند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید