فناوری

برنامه جدید مایکروسافت می‌تواند ویدئوهای دارای کپی رایت را شناسایی کند

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشرشده است، مایکروسافت مشغول ساخت برنامه‌ای مشابه یوتیوب است که می‌تواند ویدئوهای دارای حق‌نشر را شناسایی کند.

براساس گزارشی که اندروید اتوریتی منتشر کرده است، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال ساخت ابزاری مشابه یوتیوب برای ویدئوها است. طبق حق اختراعی که اخیراً ثبت شده و گفته‌های این غول فناوری، کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند مانند Shazam ویدئوهای دارای کپی‌رایت را شناسایی کنند.

ویندوز گزارش داده که مایکروسافت، احتمالاً درحال کار برروی برنامه‌ای است که بطور مشابه با ابزار تطبیق حق‌نشر یوتیوب کار می‌کند. طبق این گفته‌ها، این برنامه قادر است تا ویدئوهایی که دارای کپی‌رایتینگ هستند را از محتواهای غیرمجاز تشخیص دهد. هدف از تولید این برنامه اینگونه عنوان شده که این برنامه قصد دارد به سازندگان محتوا و شرکت‌های پخش، کمک کند تا مطالب غیرمجاز را شناسایی کنند.

گفته می‌شود که برای استفاده از این برنامه باید دو ویدئو هدف و ویدئو مرجع استفاده شود. سپس این ابزار این دو ویدئو را باهم مقایسه و بررسی می‌کند که آیا ویدئو هدف دارای کپی‌رایتینگ است یا خیر؟

اما به‌نظر نمی‌رسد که کاربران نیازی به ارسال یک ویدئو هدف و یک ویدئو مرجع داشته باشند و صرفاً با آپلود ویدئو موردنظر، برنامه بصورت خودکار و با توجه‌به به اطلاعات موجود در پایگاه داده خود، می‌توانند ویدئو اصلی را از ویدئو غیراصلی تشخیص دهد.

ویدئو هدف یا ویدئو مرجع، ممکن است توسط کاربر یا بصورت برنامه‌ریزی‌شده انتخاب شود. بعنوان مثال، کاربر ویدئو موردنظر خود را انتخاب می‌کند و سپس ویدئو مرجع بصورت برنامه‌ریزی‌شده انتخاب خواهد شد.

توضیحات موجود در پتنت برنامه

در گزارش آمده است که این برنامه برای اینکه بتواند پایگاه داده‌های ویدئویی خود را ایجاد کند، به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو متکی است.

درحال‌حاضر هنوز مشخص نیست که مایکروسافت قصد دارد چگونه ازاین ابزار استفاده کند، اما طبق آنچه خروجی نشان می‌دهد می‌تواند به‌یک برنامه مستقل تبدیل شود و یا اینکه در محصول دیگری از مایکروسافت ادغام شود. احتمال اینکه در آینده بعنوان یک افزونه برای مایکروسافت Copilot استفاده شود نیز وجود دارد؛ اما هیچ تضمینی نیست که این ابزار بصورت عموم دردسترس همه قرار بگیرد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید