برگزیدهنرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت Outlook از فرمت‌های قدیمی ایمیل پشتیبانی می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، مایکروسافت اعلام کرده که در به‌روزرسانی بعدی، Outlook از فرمت‌های قدیمی ایمیل‌ها پشتیبانی می‌کند.

به‌گزارش mspoweruser، مایکروسافت اعلام کرده که در آپدیت بعدی Outlook از انواع فایل‌های eml. و oft. و msq. پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این فرمت‌ها یعنی کاربران می‌توانند ایمیل‌های قدیمی ذخیره‌شده دراین قالب‌ها را بصورت مستقیم در Outlook باز کنند و دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای خارجی نیست.

کدام فرمت‌ها در آپدیت بعدی Outlook پشتیبانی می‌شوند؟

  • فرمت eml. : پیام‌ها و پیوست‌های ایمیل را ذخیره می‌کند، شبیه فایل‌های متنی ساده است و به‌طور گسترده برای آرشیو کردن ایمیل‌های فردی استفاده می‌شود.
  • فریم oft. : این فرمت مختلص مایکروسافت Outlook است. این فرمت قالب‌های ایمیل از پیش‌فرمت‌شده را با متن، قالب‌بندی و پیوست‌ها ذخیره می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش کاربران می‌شود.
  • فرمت msg. : فرمت msg. نیز یکی دیگر از فرمت‌های اختصاصی مایکروسافت Outlook است. این فرمت اطلاعات کامل ایمیل از جمله فرستنده، متن، پیوست‌ها و سایر ویژگی‌های پیام را ذخیره می‌کند و می‌توان از آن برای آرشیو ایمیل‌های فردی استفاده کرد. بااین‌حال، فقط با Outlook یا برنامه‌های سازگار باز می‌شود.

این ویژگی جدید، مزیت‌های زیادی دارد از جمله ساده‌تر کردن کار و دسترسی گسترده‌تر. بااین ویژگی اکنون کاربرانی که ایمیل‌هایی را در قالب‌های قدیمی ذخیره می‌کنند، می‌توانند بدون نیاز به استفاده از سایر ابزارها، آن‌ها را به‌سادگی با Outlook باز کنند. برای این کار نیز کافیست ایمیل را بکشید و در Outlook رها کنید و یا اینکه در Outlook ایمیل موردنظر را باز کنید.

اولین‌بار این ویژگی با شناسه 379606 شناسایی شد و در 23 ژانویه 2023 به نقشه‌راه اضافه شد. قرار است این ویژگی در مارس 2024 بصورت عمومی منتشر شود و دردسترس همه قرار بگیرد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید