سیستم عامل

مایکروسافت در آپدیت بعدی، WordPad را از ویندوز 11 حذف می‌کند

مایکروسافت با حذف دائمی وردپد، قصد دارد کاربران را به استفاده از ورد و نوت‌پد سوق دهد.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، به‌نظر می‌رسد اواخر امسال به‌جای ویندوز 12، باید منتظر آپدیتی بزرگ برای ویندوز 11 باشیم. باوجود اینکه این آپدیت، ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به‌ارمغان می‌آورد، اما برخی از برنامه‌های قدیمی و منسوخ ویندوز را نیز برای همیشه پاک می‌کند.

یکی از این برنامه‌ها که گفته می‌شود برای همیشه پاک می‌شود و امکان نصب مجدد آن وجود نخواهد داشت، WordPad خواهد بود. دراین‌باره مایکروسافت می‌گوید:

با آپدیت جدید، برنامه‌های WordPad و People برای همیشه حذف می‌شوند و قابل نصب مجدد نخواهند بود. وردپد یک ویژگی منسوخ است.

مایکروسافت

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هدف مایکروسافت از حذف وردپد چیست؟ این غول فناوری پاسخ داده که قصد دارد مردم را به استفاده از ورد و نوت‌پد تشویق کند.

ما مایکروسافت ورد را برای اسناد متنی غنی مانند doc. و rtf. و برنامه نوت‌پد را برای اسناد متنی ساده مانند .txt توصیه می‌کنیم.

مایکروسافت

درگزارش‌های قبلی نیز خوانده بودیم که وردپد قرار است در آپدیت بعدی حذف شود، اما این گزارش مهر تأییدی بر گزارش پیشین زد. اما مطمئناً وردپد تنها برنامه‌ای نخواهد بود که در آپدیت جدید حذف می‌شود؛ برخی از کارشناسان معتقد هستند که برنامه‌های قدیمی مانند کورتانا، ایمیل، نقشه، تقویم، People و فیلم و تلویزیون نیز حذف خواهند شد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید