ریپورتاژ آگهی

با یه آباژور خوب، فضای خونه رو زیباتر کن

همه ما دوست داریم با تغییراتی کوچک در دکوراسیون خانه، آن را از حالت کسل کننده و بی‌روح بیرون بیاوریم. می‌توان گفت یکی از اکسسوری‌های بسیار جذاب برای همه خانه‌های مدرن و یا سنتی و کلاسیک، آباژورها هستند. شما می‌توانید از این المان جذاب در قیمت‌های مختلف خانه مانند سالن پذیرایی و یا اتاق خواب استفاده کنید و علاوه بر ایجاد نور بیشتر، حال و هوای جدید به آن بدهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما در نظر داشته باشید که در هنگام خرید آباژور باید چند فاکتور مهم را در نر داشته باشید تا پولی که هزینه کردید به هدر نرود و دکوراسیونی زیباتر به دست بیاورید. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خرید آباژور را بررسی کنیم تا خریدی بهتر و مناسب‌تر داشته باشید.

15 نکته مهم در خرید آباژور مناسب

  • در هنگام خرید آباژور حتما به میزان نوردهی آن دقت کنید. اگر فقط به دنبال یک ابزار دکوراتیو در گوشه سالن پذیرایی یا کنار تخت خواب باشید، شاید نور آن چندان اهمیتی نداشته باشد؛ اما در نظر داشته باشید که نور بیشتر آباژور می‌تواند در کنار زیبایی، کارایی بیشتری را به شما ارائه دهد. البته اگر یک آباژور ایستاده برای فضای پذیرایی انتخاب می‌کنید، بهتر است نور متعادلی داشته باشد تا زیبا و کاربردی باشد.
  • آباژور یک ابزار کاملا دکوراتیو محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید با سایر اکسسوری‌ها و المان‌های موجود در دکور خانه هماهنگی و هارمونی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید آن را کنار مبلمان قرار دهید، از یک آباژور ایستاده هماهنگ با مبلمان استفاده کنید. همچنین برای فضاهای مدرن از یک آباژور با این سبک استفاده کنید و در دکوراسیون سنتی و کلاسیک، یک آباژور متناسب خریداری کنید.
  • در هنگام خرید آباژور به کلاهک آن توجه کنید. البته تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب شکل آباژور شما هستید؛ اما بهتر است کلاهک در اندازه متعادلی باشد و اندازه آن بزرگ‌تر از پایه باشد تا در فضاهای مختلف قابل استفاده باشد.
  • موضوع مهم بعدی، متریال و جنس به کار رفته در ساخت کلاهک است. اگر از آباژور به‌عنوان یکی از ابزارهای نورپردازی استفاده می‌کنید و مدت زیادی آن را روشن می‌کنید، باید کلاهکی داشته باشد که در اثر روشنایی و گرمای لامپ، کیفیت و زیبایی خود را از دست ندهد.
  • رنگ کلاهک اهمیت ز یادی در خرید آن دارد. اگر فضای مورد نظر شما تاریک است و نیاز به روشنایی مصنوعی آباژور دارد، باید کلاهک رنگ روشنی داشته باشد تا بتواند به شکل بهتری نور را به اطراف برساند.
  • جنس پایه آباژور در هنگام خرید، فاکتور مهم بعدی است. در حال حاضر بیشتر آباژورها با پایه‌های فلزی و چوبی طراحی و تولید می‌شوند. هرچه متریال پایه آباژور بهتر باشد، دوام و زیبایی آن نیز دوام بیشتری خواهد داشت.
  • اگر قصد دارید یک آباژور رومیزی انتخاب کنید، حتما به وزن آن در هنگام خرید توجه کنید. فضایی که آباژور را روی آن قرار می‌دهید، باید توان وزن آباژور را داشته باشد.
  • فاکتور بسیار مهم بعدی، قمت آباژور است. امروزه این ابزار دکوراتیو در شکل، طرح، اندازه و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد. البته هرچه متریال و طراحی آباژور زیباتر و دارای کیفیت بالاتری باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. در این شرایط بهتر است به دنبال خرید قسطی باشید تا در کنار خرید گزینه زیباتر، پرداخت قیمت آن آسان‌تر باشد.
  • آباژورها در یک دسته‌بندی کلی شامل دو نوع رومیزی و ایستاده هستند. اینکه شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید، بستگی به سلیقه و کارایی خاصی دارد که از آن انتظار دارید. اما در بیشتر موارد آباژورهای رومیزی برای نوردهی بیشتر استفاده می‌شوند و آباژور ایستاده برای دکور استفاده می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که آباژورهای ایستاده قیمت بیشتری دارند و در انواع طرح‌ها تولید می‌شوند.
  • در هنگام خرید آباژور به این موضوع دقت کنید که این ابزار دکوراتیو را جدا از سایر اکسسوری‌ها و دکوراسیون خانه نبینید. آباژور در هر طرح، رنگ و متریالی که باشد باید کاملا با سایر موارد هماهنگی داشته باشد و هارمونی برقرار کند.
  • تفاوتی نمی‌کند که آباژور مورد نظر شما چوبی، فلزی و یا از چه نوع متریالی باشد؛ به هر حال این ابزار دکوراتیو نقش مهمی در زیبایی و نورپردازی محیط دارد. به همین دلیل باید در هنگام خرید به میزان نوردهی آن و زاویه نور دقت کنید تا نور مورد نیاز برای فضا را تامین کند.
  • در حال حاضر تولیدکنندگان مختلفی در تولید آباژور با طرح‌های مختلف فعالیت می‌کنند. بهتر است در هنگام خرید، برندی معتبر انتخاب کنید که محصولی باکیفیت تولید می‌کند. در این صورت پولی که برای خرید آباژور هزینه کردید، به هدر نخواهد رفت.
  • استحکام و ثابت بودن پایه‌های آباژور نیز نکته بسیار مهمی است. برخی از آباژورها که داری ویژگی تنظیم پایه هستند، بعد از مدتی و به دلیل استفاده مکرر، کیفیت خود را از دست می‌دهند و دچار لغزش می‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید به متریال و جنس پایه آباژور دقت کنید که توانایی نگهداری آباژور در ارتفاع‌های مختلف را داشته باشد و به‌مرور زمان آسیب نبیند.
  • اگر خانه‌ای با دکوراسیون و تزیینات مدرن دارید، بهتر است آباژوری انتخاب کند که دارای سبک استوانه‌ای است. همچنین در فضاهای سنتی، آباژور با سبک مخروطی و پارچه‌ای گزینه مناسب‌تری است.
  • لامپ به کار رفته در نورپردازی‌ها در دو نوع کلی smd و cob قابل‌تقسیم هستند. البته لامپ‌های smdگزینه مناسب‌تری هستند و شما می‌توانید با کنترل رنگ آن را تنظیم کنید و به رنگ دلخواه دربیاورید. همچنین انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند و عمر مفید و ماندگاری بالاتری نیز دارند. علاوه بر آن، لامپ smd حرارت کمتری تولد می‌کند و گزینه مناسب‌تری در آباژور محسوب می‌شود.

در این مقاله نکات مختلفی که در خرید آباژور اهمیت دارند بررسی کردیم. در حال حاضر برندهای مختلف در تولید این ابزار فعال هستند و قیمت‌های مختلفی نیز برای انواع آن وجود دارد. اگر شما هم به دنبال گزینه‌ای باکیفیت بیشتر هستید، باید قیمت بیشتری برای آن بپردازید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *