پردازنده

کوالکام درحال ساخت تراشه‌ای مرموز با فرآیند تولید 4 نانومتری است

براساس گزارش منتشرشده، کوالکام درحال‌ساخت تراشه‌ای 4 نانومتری از سری 8 اسنپدراگون است.

براساس گزارشی که فون‌آرنا منتشر کرده، ظاهراً کوالکام یک تراشه مرموز با شماره‌مدل SM8635 دارد که توسط TSMC با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید می‌شود. در ادامه باما همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

Digital Chat Station در گزارش خود عنوان می‌کند که این تراشه مرموز شامل یک هسته Cortex-X4 Prime و یک پردازنده گرافیکی Adreno 735 خواهد بود. همچنین می‌گوید که تراشه مذکور در پنچمارک آنتوتو امتیاز بیشتر از 1.7 میلیون را کسب کرده که بیشتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 است. حتی برخی براین باورند که این یک نمونه لایت از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود اما هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.

در ادامه گزارش آمده که احتمالاً اولین گوشی که از تراشه مرموز SM8635 استفاده می‌کند، Poco F6 است. در ادامه گوشی‌های مانند ردمی نوت 13 توربو و iQoo Neo عنوان شده‌اند که احتمال می‌رود از این تراشه قدرت بگیرند.

گفته می‌شود کوالکام بطور همزمان درحال توسعه دو تراشه است، که یکی از آن‌ها SM7675 و دیگری تراشه مرموز SM8635 خواهد بود. در مورد SM7675 گمان می‌رود تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 باشد (قدرتمندترین پردازنده سری 7 اسنپدراگون) اما در مورد تراشه دوم هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری از آن منتشر شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *