نرم افزار و اپلیکیشن

جدیدترین ویژگی هوش‌مصنوعی گوگل‌مپ، کشف مکان‌های دیدنی را آسان‌تر می‌کند

گوگل به‌تازگی ویژگی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی گوگل‌مپ را اعلام کرده که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید مکان‌های دیدنی را پیدا و مشاهده کنید.

گوگل همواره درتلاش است تا راهی برای تلفیق هوش‌مصنوعی با محصولاتش پیدا کند. آخرین اقدامی که گوگل برای این حرکت انجام داده، ادغام هوش‌مصنوعی با برنامه مسیریاب گوگل‌مپ است. این اقدام حرکت گوگل باعث می‌شود تا هوش‌مصنوعی به‌کاربران کمک کند تا مکان‌های مورد علاقه‌شان را در گوگل‌مپ پیدا کنند.

دراین‌باره گوگل گفته است که قصد دارد روش جدیدی را برای کمک به‌شما در یافتن مکان‌هایی که می‌خواهید در گوگل‌مپ مشاهده کنید را معرفی کند. به‌گفته این غول فناری این ویژگی به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) این شرکت برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات بیش‌از 250 میلیون مکان و بینشی از جامعه متکی است.

نحوه کار ویژگی هوش‌مصنوعی گوگل مپ

گوگل مثال‌هایی را درباره این ویژگی جدید ارائه کرده است؛ مثلاً فرض کنید در قسمت تایپ سریع عبارت «فعالیت‌ها برای یک روز بارانی» را سرچ کرده‌اید، دراین‌حالت برنامه به‌شما مکان‌هایی مسقف مانند نمایش‌های تئاتر، سینما‌ها و… را پیشنهاد می‌دهد.

همچنین ممکن‌است بخواهید از یک مکان با حال‌وهوای قدیمی بازدید کنید، دراین صورت نیز برنامه به‌شما مکان‌هایی با بافت قدیمی یا حتی تاریخی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید ببینید. همچنین این امکان برای شما مهیا است که بتوانید نتایج را در دسته‌بندی‌ها سازماندهی کنید و بخواهید آن‌ها را با مجموعه‌ای از تصاویر و خلاصه‌ای از آن مکان‌ها مشاهده کنید.

اگر به‌مکانی رفته‌اید و از آنجا لذت برده‌اید، می‌توانید آن را در لیستی ذخیره‌ کنید و آن را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید. گوگل می‌گوید ویژگی مولد هوش‌مصنوعی گوگل‌مپ، درمرحله آزمایش است و برای تست اولیه این هفته در ایالات متحده عرضه می‌شود؛ البته این ویژگی فقط برای انتخاب مکان در دسترس خواهد بود.

نظرشما درباره ویژگی جدید گوگل چیست؟ آیا می‌تواند کاربردی باشد؟

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید