خودرو

این‌ها ویژگی‌های جدید خودروهای برقی BMW هستند

براساس گزارش منتشرشده، بی‌ام‌و ویژگی دستیار بزرگ‌راه را برای خودروهای برقی بیشتری منتشر می‌کند.

شرکت خودروسازی BMW، چندین خودرو الکتریکی جدید اعم‌از iX2 و i5 xDrive40 را به لیست خودروهای خود اضافه کرده و اکنون قصد دارد تغییراتی را در خدمات دیجیتال خود اعمال کند. در ادامه باما همراه باشید تا جزئیات این تغییرات را بررسی کنیم.

BMW، دستیار بزرگراه (Level 2 Highway Assistant) را برای اولین‌بار با خودرو i5 معرفی کرد. اکنون این غول خودروسازی در صدد توسعه این ویژگی و گسترش آن به خودروهای BMW بیشتری همراه با برنامه روزشده My BMW و بسیاری از بهبودهای نرم‌افزاری است. ویژگی دستیار بزرگراه که بخشی از بسته‌حرفه‌ای دستیار رانندگی است، می‌تواند تا سرعت 135 کیلومتر را بصورت مستقل و بدون دخالت راننده، رانندگی کند. در سطح 2 این ویژگی، راننده صرفاً باید توجهش به مسیر باشد، اما خودرو خود رانندگی می‌کند.

برنامه My BMW

دستیار بزرگراه، به‌همراه عملکرد Active Lane Change (ویژگی که راننده فقط باید به آینه‌بغل نگاه کند تا خودرو تغییر مسیر دهد) به خودروهای برقی BMW i7 و BMW iX اضافه می‌شوند. گفته می‌شود سری 7 گازسوز، BMW XM، BMW X5، BMW X6 و BMW X7 نیز این تغییرات را دریافت می‌کنند.

گفتنی‌است که BMW قصد دارد خدمات دیجیتال جدیدی را به وسایل نقلیه‌ای که از آخرین سیستم‌عامل BMW OS9 استفاده می‌کنند، اضافه کند. یکی ازاین خدمات، دستیار صوتی سیری است که راننده را از فشردن دکمه بی‌نیاز می‌کند؛ مورد دیگری که BMW قصد دارد برای این اتومبیل‌ها ارائه دهد، به‌روزرسانی نقشه‌های بی‌ام‌و مبتنی‌بر فضای‌ابری برای نمایش اطلاعات بهتر ایستگاه‌های شارژ، ازجمله تصاویر و رتبه‌بندی‌ها است.

دربرخی از بازارهای اروپایی، بی‌ام‌و ویژگی جدیدی باعنوان هزینه پارکینگ دیجیتال و شارژ خودروهای الکتریکی اضافه می‌کند تا راننده بدون نیاز به ترک خودرو، این هزینه‌ها را پرداخت کند. گفته می‌شود در آلمان این سرویس به‌راننده اجازه می‌دهد هزینه سوخت را پرداخت کند.

ویژگی جدید خودروهای بی‌ام‌و

درنهایت گفته می‌شود BMW Digital Key Plus اکنون در برنامه BMW یکپارچه شده و به راننده اجازه می‌دهد تا نقشه تلفن‌همراه را در مانیتور وسیله‌نقلیه نمایش دهد. همچنین بی‌ام‌و اعلام کرده که عملکرد جستجو در نقشه را بازنگری کرده و اکنون نتایج، مرتبط‌تر هستند.

یکی از ویژگی‌های جالبی که بی‌ام‌و به برنامه My BMW خود اضافه کرده، آنالیز E-mobility است. این ویژگی سبک رانندگی، عادات رانندگی و محیط شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا زمانیکه می‌خواهید خودرو خود را تعویض کنید، مناسب‌ترین و بهترین خودرو برقی را به‌شما پیشنهاد دهد. درنظر داشته‌باشید که این پیشنهاد مختص شماست.

بی‌ام‌و اعلام کرده که به‌روزرسانی‌ها در ماه‌مارس برای خودروهای واجد شرایط، همراه با تحویل نسخه‌های جدید iX2 و i5 آغاز می‌شود. نظرشما درباره ویژگی‌های جدید خودروهای برقی BMW چیست؟

منبع
arenaev

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید