ریپورتاژ آگهی

جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در حقیقت، هوش مصنوعی این سیستم است. این الگوریتم بر اساس یادگیری ماشین، کار می‌کند. در واقع می‌توان گفت الگوریتم‌های اینستاگرام و یا هوش مصنوعی آن، می‌توانند در یک لحظه، داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتا سر نقاط جهان را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند و سپس بر اساس این ارزیابی‌ها، محتواها و مطالب جدید را به نمایش بگذارند. این عامل سبب می‌شود تا این دسته از الگوریتم‌ها به طور دائم  و در لحظه، در حال تغییر و تحول باشند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دانستن این تغییر و تحولات برای بهره مندی از خدمات مشاور اینستاگرام ، حذف پیشنهادات سرچ اینستاگرام و یا برخورداری از خدماتی مانند خرید لایک ایرانی و … ضرورت دارد. به عنوان نمونه، همان‌طور که می‌دانید در گذشته، شبکه اجتماعی اینستاگرام، پست‌ها و مطالب منتشر شده را بر اساس زمان انتشار آن‌ها، دسته بندی می‌کرد و به کاربران نمایش می‌داد. این در حالی است که در جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام، این نکته رعایت نشده است. در حقیقت و بر طبق این الگوریتم‌ها، اینستاگرام پست‌ها را بر اساس عوامل دیگری از قبیل علاقه شما به موضوع مورد نظر، میزان ارتباط شما با صاحبان اکانت‌ها و… به نمایش در می‌آورد. در این مقاله قصد داریم به معرفی فاکتورهای مهم در جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام بپردازیم.

فاکتورهای قابل توجه در جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام

همان‌طور که گفته شد در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، برخی از موارد از دیگر نکات، اهمیت بیشتری دارند و بر اساس این موارد و نکات، میزان موفقیت یک پیج اینستاگرامی، مورد سنجش و ارزیابی واقع می‌شود. از جمله این نکات می‌توان مواردی از قبیل علائق، رابطه‌ها، اهمیت به زمان، میزان استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام، اهمیت به فالووینگ‌ها، مدت زمان استفاده از اینستاگرام را نام برد.

در ادامه، به شرح مختصر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

علائق

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، می‌توانند پیش بینی کنند که شما تا چه اندازه، به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید. بنابراین، این مورد که شما چه کسانی را دنبال می‌کنید و یا چه مطالبی را می‌پسندید و آن‌ها را با لایک تشویق می‌کنید، بر ترتیب نشان دادن پست‌ها، اهمیت بیشتری دارد. در حقیقت، هوش مصنوعی این شبکه مجازی، سعی دارد حدس بزند که شما چه مطالبی را لایک خواهید کرد و سپس آن مطالب را در بالای فید به شما نشان می‌دهد. در این زمینه، نکته قابل ذکر این است که ترتیب چیده شدن پست‌ها در اینستاگرام بر اساس رفتارهایی که شما در گذشته نشان داده‌اید، انجام می‌گیرد.

بنابراین نوع اکانت‌هایی که آن‌ها را دنبال می‌کنید و یا پست‌هایی که آن‌ها را لایک و یا ذخیره می‌کنید و یا آن‌ها را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارید و یا حتی پست‌هایی که زیر آن‌ها کامنت می‌گذارید برای الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، مهم و قابل توجه هستند.

رابطه‌ها

در الگوریتم‌های تازه اینستاگرام، تدابیری اندیشیده شده است که از آن طریق، از روی نوع رابطه شما با افراد و دیگر کاربران، این شبکه می‌تواند حدس بزند که چه افرادی به شما نزدیک‌تر هستند. بر اساس این نزدیکی، مطالب و پست‌های همان افراد به شما نشان داده خواهد شد. برای نمونه، در صورتی که شما بر روی پست‌های خاصی، کامنت‌های زیادی بگذارید از نظر این شبکه، صاحب آن اکانت، به احتمال قوی عضوی از خانواده و یا دوستان شما است.

از طرف دیگر در صورتی که فرد جدیدی را به فالووینگ‌های خود اضافه کنید، اینستاگرام در ابتدا تعدادی از پست‌های آن اکانت را به شما نشان می‌دهد. اگر شما با صاحب این اکانت در پست‌های او، ارتباط برقرار نکنید هوش مصنوعی و الگوریتم اینستاگرام به این حدس خواهند رسید که وی از جمله اشخاص نزدیک شما به شمار نمی‌رود. بنابراین پست‌ها و مطالب او را در قسمت‌های انتهای فید به نمایش در خواهد آورد.

لذا میزان سرچ اینستاگرام، دایرکت‌ها، لایک‌ها و شناخت افراد در زندگی واقعی، رابطه شما را در این شبکه شکل می‌دهد.

اهمیت به زمان

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در الگوریتم‌های نوین اینستاگرام، زمان است. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، فید اینستاگرام در الگوریتم‌های جدید، به ترتیب زمانی قرار نمی‌گیرد. اما با این وجود، زمان پست شدن یک مطلب به عنوان یکی از عوامل نشان داده شدن آن مطلب به مخاطب، مهم است. چراکه این شبکه سعی دارد جدیدترین محتواها و پست‌ها را به کاربران نشان دهد.

میزان استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام

نکته مهمی که باید در این بخش به آن اشاره شود این است که هر چه شما در طول یک روز، به تعداد فعات بیشتری از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید و آن را باز کنید و مطالب موجود در آن را بررسی نمایید، ترتیب زمانی پست‌ها برای شما منظم‌تر خواهند شد. بنابراین و به طور کلی، در این الگوریتم‌ها، تعداد دفعات بازدید  شما از اینستاگرام بر محتوایی که مشاهده خواهید کرد، اثر گذار است. چراکه این شبکه سعی دارد در هر بازدید، جدیدترین پست‌ها و مطالب را برای شما به نمایش در بیاورد. لذا مطالبی را که قبلا مشاهده کرده‌اید دیگر در بالای فید به نمایش در نخواهند آمد.

اهمیت به فالووینگ‌ها

نکته قابل ذکر این است که در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، هر چه تعداد افرادی که دنبال می‌کنید بیشتر باشد دست اینستاگرام در انتخاب پست‌ها و نمایش دادن آن‌ها به شما بازتر خواهد بود. بنابر این دلیل اگر اینستاگرام خود را یک بار باز کنید نمی‌توانید پست‌های تمام فالووینگ‌های خود را مشاهده کنید. به طور کلی می‌توان گفت هر چه تعداد افراد و کاربرانی که دنبال می‌کنید بیشتر باشد پست‌های بیشتری را نخواهید دید. این عامل سبب می‌شود تا فالووینگ‌های روح، خود به خود از این صفحات، حذف شوند. چراکه این شبکه مجازی سعی دارد اکانت‌های فعال را به شما نشان دهد. بنابر این عامل از نظر الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، هر چه یک اکانت، فعالیت کم‌تری در این فضای اجتماعی داشته باشد ارزش کم‌تری هم خواهد داشت.

مدت زمان استفاده از اینستاگرام

در الگوریتم‌های تازه اینستاگرام به این عامل توجه شده است که یک کاربر، چه مدتی از زمان خود را صرف چرخ زدن در اینستاگرام می‌کند. در این زمینه نکته قابل ذکر این است که مدت زمانی که شما صرف چرخیدن در این فضا می‌کنید در نمایش محتواها و مطالبی که مشاهده می‌کنید، اثر گذار است. بنابر این عامل، هر چه مدت زمان بیشتری را در این فضا سپری کنید تعداد محتواهای جدیدی که مشاهده خواهید کرد کم‌تر می‌شود و کم کم به جایی می‌رسید که هیچ پست و محتوای جدیدی برای نمایش داده شدن به شما وجود ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. عجب الگوریتم هایی داره اینستاگرام :/ چه علم پیسرفت کرده دمشون گرم واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *