موبایل

آپدیت One UI 6.1 مشکل سوختگی نمایشگر را برطرف می‌کند

آپدیت جدید One UI 6.1، مشکل پیکسل سوختگی نمایشگر در گوشی‌های سامسونگ را برطرف می‌کند.

بهترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ به نمایشگرهای اولد زیبایی که دارند شناخته می‌شوند. اما این نمایشگرها همیشه خوب نیستند و می‌توانند آسیب ببینند، برای همین سامسونگ در آپدیت One UI 6.1 یک ویژگی کلیدی معرفی کرده تا بتواند عمر صفحه‌نمایش دستگاه‌های سامسونگ را افزایش دهد.

یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای صفحه‌نمایش‌های اولد رخ دهد، سوختن پیکسل است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر ثابت برای مدتی طولانی روی نمایشگر باقی بماند.

سامسونگ در آپدیت جدید One UI 6.1، برای رفع این مشکل ویژگی را برای تغییر نامحسوس پیکسل‌ها در برخی از مناطق نمایشگر مانند نوار وضعیت پیاده‌سازی کرده است. این درحالیست که این ویژگی در One UI 5 وجود داشت، اما در One UI 6.0 مبتنی‌بر اندروید 14 حذف شد و تأثیر زیادی روی سری گلکسی S23 گذاشت.

اکنون اندرویداتوریتی گزارش می‌دهد که با انتشار One UI 6.1 برای دستگاه‌های واجد شرایط مانند سری گلکسی اس23، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 این ویژگی دوباره برگشته است. کاربران تأیید کرده‌اند که بعداز دریافت آپدیت جدید، نمادهای نوار وضعیت بصورت ماهرانه در گلکسی اس23 اولترا تغییر مکان می‌دهند تا از حفظ دائمی تصویر و سوختن پیکسل جلوگیری کنند.

نظرشما درباره این ویژگی کلیدی چیست؟ آیا شما متوجه این تغییرات شده‌اید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور درمیان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید