موبایل

گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو با «جمینی اولترا» می‌توانند سامسونگ و پیکسل را شکست دهند

گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو که قرار است ویژگی‌های هوش‌مصنوعی گوگل را دریافت کنند، اواخر سال جمینی اولترا را دریافت می‌کنند.

اخیراً وان‌پلاس و اوپو ویژگی AI Eraser را برای تلفن‌های‌هوشمند خود ارائه کرده‌اند که می‌تواند به‌کمک هوش‌مصنوعی، اشیاء را از تصاویر حذف کند. اکنون، این برندها فاش کرده‌اند که ویژگی‌های هوش‌مصنوعی با مدل‌های جمینی گوگل را به‌زودی برای دستگاه‌های خود ارائه می‌دهند.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، گوگل در رویداد Cloud Next گفت: گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو به ویژگی‌های جمینی مانند خلاصه‌های اخبار، خلاصه‌های ضبط صدا، جعبه‌ابزار هوش‌مصنوعی و… مجهز خواهند شد. برندهای چینی همچنین به یک ویژگی هوش‌مصنوعی برای تولید محتوا در رسانه‌های‌اجتماعی اشاره کردند که به‌نظر می‌رسد مربوط‌به تولید متن یا تصویر خواهد بود.

جمینی اولترا به گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو می‌آید

این همه ماجرا نیست، این دو شرکت اعلام کرده‌اند که تلفن‌های آن‌ها اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که تا آخر سال 2024 به قدرتمندترین مدل هوش‌مصنوعی جمینی (Gemini 1.0 Ultra) مجهز می‌شوند.

درحال‌حاضر تلفن‌های پیکسل 8 پرو گوگل و سری گلکسی S24 سامسونگ از ترکیب جمینی نانو و جمینی پرو استفاده می‌کنند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به مدل اولترا مجهز نیستند. بنابراین اگر وان‌پلاس و اوپو به‌این مدل مجهز شوند، می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که گفته می‌شود مدل جمینی اولترا برخلاف مدل‌های نانو و پرو که روی دستگاه اجرا می‌شوند، از سرورهای گوگل استفاده می‌کند. این یعنی هر ویژگی هوش‌مصنوعی که در آینده برای گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو توسط جمینی اولترا ارائه می‌شود، به اینترنت نیاز دارد و مستقیم از طریق گوشی اجرا نمی‌شوند.

این برند قدرتمند چینی درباره هدف خود گفته‌اند که قصد دارند طی 3 تا 5 سال آینده، بیش‌از 100 تجربه AIGC را براساس اولویت و نیاز کاربران راه‌اندازی کنند تا مطمئن شوند دستگاه‌شان از هر نظر بهترین است.

درحال‌حاضر مشخص نیست که چه نسبتی از این ویژگی‌ها توسط هوش‌مصنوعی گوگل و چه نسبتی توسط مدل‌های هوش‌مصنوعی داخلی ارائه می‌شوند. به‌هرحال باید صبر کنیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. مطمئناً جزئیات بیشتری از این همکاری به‌زودی فاش خواهد شد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید