هوش مصنوعی

OpenAI ناخواسته مدل جدید هوش‌مصنوعی خود را فاش کرد

OpenAI بصورت ناخواسته مدل جدید هوش‌مصنوعی نسل بعدی خود را فاش کرد.

روز گذشته پستی در شبکه‌های‌اجتماعی منتشر شد که سروصدای بسیاری به‌پا کرد. گویا قضیه از این قرار بوده که OpenAI، در یک پست وبلاگی درباره مدل جدید هوش‌مصنوعی خود صحبت کرده و این پست را بصورت ناخواسته، موتورهای‌جستجو بینگ و DuckDuckGo ایندکس کرده‌اند.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، باوجود اینکه این صفحه اکنون پاک‌شده و خطای 404 را نشان می‌دهد، اما کاربران ازاین صفحه عکس گرفته‌اند و آن‌را در شبکه‌های‌اجتماعی ایکس و ردیت منتشر کرده‌اند. دراین پست، خیلی مختصر به‌مدل جدید GPT 4.5 Turbo اشاره شده که نسبت‌به مدل قبلی GPT-4 Turbo از سرعت، دقت و مقیاس‌پذیری بالاتری برخوردار است.

پست لو رفته OpenAI درباره GPT-4.5 Turbo

در وبلاگ لو رفته، به یک «بریدگی دانش» در ژوئن 2024 اشاره شده که هوش‌مصنوعی آموزش اطلاعات را متوقف می‌کند. همین باعث‌شده تا برخی تصور کنند که این یک اشتباه تایپی است یا نشانه‌ای از انتشار احتمالی GPT 4.5 Turbo در ماه جولای و آگوست. اما این درحالیست که مدل فعلی GPT-4 Turbo نیز دارای یک بریدگی دانش در آوریل 2023 بود.

مورد مهم دیگری که دراین پست نظر همه را جلب کرده، افزایش توکن از 128K مدل فعلی GPT-4 Turbo به 256K در مدل جدید GPT-4.5 Turbo است. گفته می‌شود این اقدام OpenAI در پاسخ‌به پیشرفت‌های اخیر گوگل با مدل هوش‌مصنوعی Gemini است. گوگل در ماه فوریه اعلام کرد که Gemini دارای یک پنجره زمینه تا 1 میلیون توکن است.

OpenAI درباره پستی که بصورت ناخواسته فاش‌شده، صحبت کرده و وضعیت GPT-4.5 Turbo و تاریخ ژوئن 2024 را درحال‌حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. بااین‌حال، زمانبندی جالب است چراکه 14 مارس اولین سالگرد GPT-4 است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *