ریپورتاژ آگهی

مروری بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها

اینستاگرام امروزه یکی از برنامه‌های پر مخاطب به شمار می‌آید که کاربران بسیاری در دنیا از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها موضوعی است که بسیاری از کاربران به دنبال آشنایی و رفع آن هستند و لازم است ابتدا شما با مشکلات این برنامه آشنا باشید تا بتوانید برای رفع آن‌ها تلاش نمایید. ما در این مطلب سعی داریم چند نمونه از مشکلات اینستاگرام مانند مشکل باز نشدن اینستاگرام، مشکل بهم ریختگی متن اینستاگرام و همچنین برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام را معرفی کرده و راه حل رفع آن‌ها را با شما در میان بگذاریم. اما پیش از آن بهتر است یک اشاره کلی به ساختار و روش کار اینستاگرام داشته باشیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اینستاگرام چه برنامه ای است؟

اینستاگرام Instagramاز ترکیب دو واژه Instant Camera و Telegram به دست آمده است و این برنامه را کوین سیستروم و مایک کرایگر بنیان‌گذاری کردند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و یا ios نصب نمایید. همچنین کاربران می‌توانند از نسخه وب آن استفاده کنند. اما به طورکل اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند عکس یا فیلم تهیه کرده، آن را ادیت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این در حال حاضر اینستاگرام شرایطی را مهیا کرده که کاربران بتوانند با استفاده از فیلترهای دیجیتال، عکس و ویدئوهای جذاب‌تری تولید نمایند و به صورت پست یا استوری با مخاطبان و یا بهتر بگوییم فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران و صاحبان هر پیج می‌توانند با استفاده از قابلیت گرفتن ویدئوهای لایو، محتوای ویدئویی را به صورت زنده با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. اما از قابلیت‌های اینستاگرام که بگذریم، این برنامه ممکن است با مشکلاتی همراه شود که به دلیل نداشتن اطلاعات، رفع آن‌ها از عهده هر کاربری بر نیاید. ما در ادامه به چند نمونه از مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها که ممکن است پیش آید اشاره کرده و راه رفع آن را بازگو خواهیم کرد.

در استفاده از برنامه اینستاگرام با چه مشکلاتی روبرو خواهیم شد؟

برخی از مشکلاتی که کاربران در استفاده از برنامه اینستاگرام با آن مواجه شده می‌شوند، از مشکلات شایع است و برخی ممکن است به لحاظ فنی ایجاد شود و چندان شناخته شده نباشد. در ادامه چند مورد از مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • متاسفانه اینستاگرام متوقف شده است

دیدن این پیام یکی از خطاهایی است که ممکن است اغلب افرادی که از برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنند با آن روبرو شده باشند. برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام چند راهکار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از هریک این مشکل را برطرف نمایید.

  • سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید: فرقی نمی‌کند برنامه شما از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند یا ios ، به هر روی با به روز کردن و یا آپدیت سیستم عامل تا حد زیادی می‌توان مشکل باز نشدن اینستاگرام را برطرف نمود.
  • نصب مجدد اینستاگرام: از آنجا که اینستاگرام نیز مانند سایر برنامه‌ها در تلاش است همیشه باگ‌ها و کوچکترین مشکلات را بر طرف نماید، چنانچه دچار این مشکل شدید با پاک کردن برنامه و نصب دوباره آن می‌توان مشکل را برطرف نمود.
  • از نسخه وب استفاده کنید: گاهی ممکن است اشکال از خود برنامه اینستاگرام باشد و ارتباطی به گوشی موبایل شما و یا نسخه‌ای از اینستاگرام که روی گوشی شما قرار دارد، نداشته باشد. بنابراین بهتر است از نسخه وب استفاده کنید، اگر نسخه وب مشکلی نداشت پس می‌توانید مطمئن باشید که در مدت کوتاهی مشکل باز نشدن اینستاگرام برطرف خواهد شد.
  • تداخل استفاده از آنتی ویروس: گاهی ممکن است استفاده از آنتی ویروس باعث به وجود آمدن این مشکل شود، بنابراین با غیر فعال کردن آنتی ویروس ممکن است این خطا برطرف گردد.
  • حافظه پنهان را پاکسازی کنید: گاهی نگهداشتن بسیاری از داده‌های قدیمی ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل باز نشدن اینستاگرام شود، بنابراین می‌توانید با وارد شدن به بخش مدیریت برنامه‌ها این داده را پاک کنید هر چند که باز هم نیاز است ابتدا بتوانید وارد برنامه اینستاگرام شوید.
امکان بارگذاری تصاویر در پیج اینستاگرام وجود ندارد

گاهی ممکن است کاربران اینستاگرم از مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها بی‌خبر باشند و به خوبی ندانند دلیل اینکه گاهی نمی‌شود تصاویر و یا حتی ویدئویی را در پیج بارگذاری کرد دقیقا چیست؟ اگر زیاد با این مشکل مواجه شده‌اید و پیامی با متن couldn’t refresh feed را دریافت کرده‌اید، باید بدانید که یا اینترنت شما کند است و یا در حال حاضر به دلیل استفاده بالای کاربران از اینستاگرام سرورها امکان پاسخ به همه درخواست‌ها را ندارند. در این شرایط با حل کردن مشکل سرعت اینترنت و یا موکول کردن بارگذاری پست به زمانی دیگر می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

  • با مشکل بهم ریختگی متن اینستاگرام در استوری مواجه شده اید.

اگر از دسته کاربرانی هستید که زیاد استوری می‌گذارید، یکی از دیگر مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها مربوط به مشکل بهم ریختگی متن اینستاگرام می‌شود. یعنی زمانی که شما می‌خواهید استوری متنی بگذارید و کلمات شما تلفیقی از کلمات فارسی و انگلیسی است، در این شرایط ممکن است این به هم ریختگی ایجاد شود که برای رفع آن بهتر است دو مورد زیر را در نظر داشته باشید.

متن خود را با استفاده از حروف فارسی آغاز کنید، در این صورت به هم ریختگی پیش نخواهد آمد. دیگر آن که اگر حتما لازم است کلمه لاتین اول سطر قرار گیرد، بهتر است ابتدا کلمه لاتین نوشته شود سپس به سطر دوم رفته و ادامه جمله را به فارسی بنویسید در این صورت مشکل بهم ریختگی متن اینستاگرام به این صورت برطرف خواهد شد.

  • از vpn استفاده کرده‌اید و اینستاگرام شما بسته شده است.

از دیگر مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها می‌توان به بسته شدن پیج در اثر استفاده کردن از VPN وی پی ان اشاره کرد. این مشکل اغلب به این دلیل به وجود می‌آید که ممکن است شما در یک بازه زمانی از چند وی پی ان مختلف استفاده کرده باشید. در این صورت اینستاگرام شما را یک ربات فرض کرده و پیج شما مسدود خواهد شد. برای برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام بهتر است بدون VPN وارد اینستا شوید و یا در صورت نیاز از یک وی پی ان مطمئن استفاده نمایید.

  • گاهی نمی‌توان یک کامنت را پاک کرد.

گاهی یکی از کاربران زیر یکی از پست‌های شما کامنتی گذاشته که شما مایل به پاک کردن آن هستید ولی گاهی نمی‌توان این عمل را انجام داد. دلیل این اتفاق آن است که ممکن است با اولین اقدام شما این کامنت توسط سرورهای اینستاگرام حذف شده باشد ولی به جهت آن که شما از در حال استفاده از نسخه قدیمی صفحه و یا حافظه کش دستگاه هستید، هنوز آن کامنت را مشاهده می‌کنید. برای حل این مشکل یکبار صفحه مورد نظر را رفرش کنید.

درباره سایت پیشگامیت

مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها بسیار زیاد است. ما تا این قسمت سعی کردیم تعدادی از مشکلات شایع و مواردی که ممکن است هر کاربر اینستا حداقل یکبار با آن روبرو شده باشد را با شما در میان بگذاریم. اگر از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه‎ها گسترش دهید و از چم و خم و فوت و فن هر برنامه و مشکلات و راه حل‌هایی که می‌تواند داشته باشد، مطلع باشید. در این صورت چنانچه با مشکلات اینچنینی روبرو شوید می‌توانید بدون نگرانی آن را برطرف نمایید. اگر به دنبال مرجعی برای آموزش و یا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سایت پیشگامیت به آدرس الکترونیکی https://pishgamit.com/ را ببینید. در این سایت آموزش‌های مختلفی برای کاربران در نظر گرفته شده و انواع برنامه‌ها، بازی‌ها و ترفندها آموزش داده شده است که می‌توانید اطلاعات لازم را در این زمینه‌ها به دست آورده و آن‌ها را به کار ببرید.

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *