موبایل

Poco M6 Pro 4G فاقد این ویژگی مهم است!

طی بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده است که تلفن جدید پوکو M6 پرو 4G این ویژگی مهم را ندارد. در ادامه می‌توانید جزئیات این خبر را مطالعه کنید.

سری پوکو X6 چند روز پیش بطور رسمی معرفی شد و هم‌اکنون بسیاری از کانال‌ها و سایت‌های اینترنتی بررسی آن را آغاز کرده‌اند. درکنار این مدل، شیائومی از تلفن پوکو M6 Pro 4G نیز رونمایی کرد اما این دستگاه یک ویژگی مهم را کم دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که Poco M6 Pro 4G فاقد تاری گاوسی است.

ردمی نوت 8 پرو

تاری گاوسی (Gaussian blur) چیست؟

تاری گاوسی روشی برای محو کردن هر تصویری است. شیائومی از تاری گاوسی در رابط‌های کاربری MIUI و HyperOS استفاده می‌کند. این ویژگی تصاویری مانند تصویر زمینه را وقتی که منوی برنامه‌های اخیر را باز می‌کنید، محو می‌کند.

هنوز علت اینکه چرا شیائومی این ویژگی را در Poco M6 Pro 4G حذف کرده است، مشخص نیست. اصولاً شیائومی چنین ویژگی‌هایی را از دستگاه‌های ارزان‌قیمت حذف می‌کند؛ چراکه از GPU زیاد کار می‌کشند و باعث کند شدن دستگاه می‌شوند. اما اینجا اوضاع فرق می‌کند چراکه پوکو ام6 پرو 4G یک گوشی ارزان‌قیمت نیست.

در مقایسه با Poco M6 Pro 4G، سال 2019 شیائومی از تلفن ردمی نوت 8 پرو رونمایی کرد. این تلفن از تراشه هلیو G90T مدیاتک قدرت می‌گرفت؛ تراشه مذکور دارای 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز به‌همراه پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Mali-G76 بود که بسیاری از بازی‌ها را بدون مشکل اجرا می‌کرد.

ردمی نوت 8 پرو با رابط‌کاربری MIUI 10 مبتنی‌بر اندروید 9 راه‌اندازی شد و در نهایت آخرین به‌روزرسانی MIUI 12.5 مبتنی‌بر اندروید 11 را دریافت کرد. این دستگاه باوجود این سیستم‌عامل، از تاری گاوسی پشتیبانی می‌کرد و هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آمد.

اما باوجود اینکه Poco M6 Pro 4G به تراشه هلیو G99 مدیاتک مجهز است که بسیار قدتمندتر از تراشه هلیو G90T است، فاقد این ویژگی است.

امیدواریم شیائومی در آپدیت‌های بعدی، این ویژگی را به این دستگاه اضافه کند چراکه یک بهبود برای سیستم‌عامل محسوب می‌شود و مطمئناً این خللی در کار دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

منبع
xiaomiui

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید