ریپورتاژ آگهی

مزایا و معایب ساخت وب‌سایت‌های رایگان در مقایسه با نسخه‌های پولی

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

طراحی سایت رایگان عبارتی که روزانه صدها کاربر آن را جستجو می‌کنند. اما آیا کسی هم هست که به رایگان توانسته باشد سایت بسازد؟ طراحی سایت رایگان یک رویا است یا واقعاً می‌توانیم بدون هزینه سایت داشته باشیم؟

ببینید بگذارید همین ابتدای مقاله شما را با حقیقت عدم توانایی ساخت رایگان سایت حرفه‌ای مواجه کنیم. اگر یک سایت حرفه‌ای و امن می‌خواهید، باید قید ساخت سایت رایگان را بزنید. اما ساخت سایت رایگان حقیقت دارد.

ساخت سایت رایگان بیشتر به درد دانشجویان برنامه نویسی، دانشجویان وردپرس و ساخت رزومه می‌خورد. سایتی که نمی‌توانید هیچ گونه خرید و فروش امنی در آن داشته باشید و فقط در حد سایت آزمایشی به دردتان می‌خورد.

بیایید در ادامه به صورت جزئی‌تر در مورد مزایا و معایب ساخت وب سایت‌های رایگان در مقابل وب سایت‌های پولی صحبت کنیم.

آیا ساخت وب سایت رایگان حقیقت دارد؟

آیا ساخت وب سایت رایگان حقیقت دارد؟

همان طور که گفتیم امکان ساخت وب سایت رایگان در اینترنت وجود دارد. گوگل به تنهایی با معرفی ابزار Google Sites امکان ساخت رایگان وب سایت را برای شما فراهم کرده است. البته Google Sites فقط به درد ساخت یک سایت رزومه یا دل نوشته می‌خورد. خدمات خاصی ندارد و خیلی سریع امکانات محدود آن شما را دلسرد می‌کند.

سایت رایگان با وردپرس؟ ابداً!

نصب وردپرس رایگان است. حتی می‌توانید هاست، دامنه، قالب و افزونه‌های رایگانی هم از اینترنت دانلود کنید. اما افرادی که در حال یادگیری برنامه نویسی و وردپرس هستند به سراغ هاست رایگان می‌روند.

به این خاطر که نیاز دارند وردپرس را در فضایی ذخیره کنند و بتوانند تمرین‌های کلاس درسی خودشان را پیاده سازی کنند. اما اگر کسی به شما وعده ساخت سایت رایگان با وردپرس را داد، باور نکنید. بعد از ساخت سایت تازه ماجراها و دردسرهای شما شروع می‌شود.

به‌طوری‌که باید میلیون‌ها تومان هزینه کنید تا سایتتان یک ظاهر درست و حسابی داشته باشد. سایت رایگان وردپرس بیشتر شبیه به یک سیب کرم خورده است.

سایت ساز فروشگاه سازهای رایگان چطور؟

حتی سایت سازها و فروشگاه سازهای اینترنتی هم خدمات خودشان را به رایگان در اختیار شما قرار نداده‌اند. بلکه 7 تا 14 روز ابتدایی می‌توانید به صورت رایگان از امکانات آن‌ها استفاده کنید. بعد از این مدت باید هزینه اشتراک سالیانه آن را پرداخت کنید.

بعضی از سایت سازها هم هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند؛ اما زمانی که در سایت فروش داشته باشید از هر فروش پورسانت می‌گیرند. این در حالی است که برخی از خدمات پشتیبانی آن‌ها به صورت پولی است.

مزایا معایب طراحی وب سایت رایگان در مقایسه با نسخه پولی

مزایا که خب یک وب سایت رایگان فقط رایگان است. اما بهتر است با واقعیت‌‌های ساخت سایت رایگان هم آشنا شوید. حقایقی که اگر بدانید هیچ‌وقت به سراغ سایت‌های رایگان نمی‌روید!

1- قالب سایت رایگان خوراک هکرها

قالب‌های رایگان از چند نظر می‌تواند به ضرر شما تمام شود. اولین و مهم‌ترین نکته مربوط به امنیت بسیار پایین این نوع قالب‌ها است. این قالب‌ها به اصطلاح متن باز هستند و هکرها خیلی راحت می‌توانند آن را هک و از دسترس خارج کنند.

دومین مشکل قالب مربوط به تکراری بودن آن و عدم امکان اختصاصی سازی است. بسیاری از قالب‌های رایگان به دلیل کدنویسی‌های اشتباه و مشکل دار، قابل تغییر نیستند. در صورت تغییر در کدنویسی کل قالب با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه در ویرایش و شخصی سازی قالب دچار مشکل خواهید شد.

نام دامنه غیر اختصاصی

2- نام دامنه غیراختصاصی

اگر می‌خواهید وب سایت شما به راحتی پیدا شود، باید یک دامنه یا آدرس اینترنتی منحصر به فرد داشته باشید. با ساخت سایت رایگان در Google Sites یک ساب دامین خواهید داشت. در حالی که با پرداخت هزینه کم می‌توانید یک دامنه ir تهیه کنید.

3- هاست رایگان بدون تضمین امنیت

با تهیه هاست رایگان هیچ تضمینی برای امنیت وب سایت شما وجود ندارد. ممکن است هر لحظه بدافزارها حملات Ddos در سایت شما انجام دهند و سایتتان از دسترس خارج شود. از طرف دیگر با افزایش بازدیدکنندگان شما، عملاً باید قید بارگذاری سایتتان را بزنید.

کاربران نه تنها به صفحات شما دسترسی نخواهند داشت، بلکه بعد از دیدن سرعت پایین سایت قید شما را برای همیشه می‌زنند. این یعنی سئو منفی و از دست دادن شانس شما برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل.

4- عدم پشتیبانی از وب سایت

انتظار ندارید که یک وب سایت رایگان به شما خدمات پشتیبانی ارائه دهد؟ با ساخت سایت رایگان خودتان هستید که باید صفر تا صد مشکلات وب سایت را حل کنید. اگر هم دانش کافی ندارید باید با پرداخت هزینه از یک متخصص کمک بگیرید.

با این تفاسیر شما بازهم برای راه اندازی سایت خودتان نیاز به پرداخت هزینه دارید؛ در نتیجه حرف ساخت سایت رایگان حقیقت نخواهد داشت.

مزایا و معایب ساخت وب‌سایت‌های رایگان

5- محدودیت آپلود محتوا در سایت

سایت‌های رایگان برای آپلود تصویر و محتوا محدودیت دارند. شما تا یک حجم محدودی می‌توانید از هاست سایت استفاده کنید. این در حالی است که بسیاری از سایت سازها یک هاست نامحدود برای آپلود تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از این سایت سازان پرتال است.

در آخر انتخاب با شما است!

انتخاب با شما است که به ساخت وب سایت رایگان را انتخاب کنید یا به سراغ طراحی سایت حرفه‌ای بروید. این تنها بخشی از محدودیت‌هایی بود که در 90٪ مواقع صاحبان وب سایت رایگان با آن درگیر هستند. اگر می‌خواهید کسب و کار حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید با هزینه کم سایت بسازید؛ اما قید ساخت رایگان سایت را برای همیشه بزنید. 😊

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *