موبایل

این تلفن‌های پیکسل ویژگی پیداکردن تلفن‌های خاموش در اندروید 15 را دریافت می‌کنند

براساس گزارش منتشرشده، سری پیکسل 8 گوگل نیز می‌توانند ویژگی ردیابی تلفن‌های خاموش را دریافت کنند.

براساس گزارشات منتشرشده یکی از ویژگی‌های کلیدی اندروید 15، ویژگی Powered Off Finding API است که قابلیت ردیابی دستگاه حتی زمانیکه دستگاه خاموش است را فراهم می‌کند. گفته می‌شود ویژگی جدید دارای الزامات سخت‌افزاری است که انتظار می‌رود برخی از دستگاه‌های جدید مانند پیکسل 9 بتوانند از آن پشتیبانی کنند.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، ویژگی Powered Off Finding API اندروید 15 باعث می‌شود بتوان تلفنی که خاموش است را نیز پیدا کرد. این کار با اجازه‌دادن به دستگاه برای ذخیره چراغ‌های بلوتوث از پیش محاسبه‌شده در حافظه کنترلر بلوتوث انجام می‌شود.

باتوجه‌به وجود سخت‌افزار تخصصی اضافی، دستگاه می‌تواند کنترلر بلوتوث را حتی زمانیکه تلفن خاموش است (بافرض اینکه مقدای باتری باقی مانده باشد)، تغذیه کند. البته پشتیبانی از Bluetooth Finder HAL در کنار آپدیت اندروید 15 و عرضه شبکه ارتقاءیافته Find My Device اندروید برای امکان‌پذیر کردن این امر نیاز است.

ویژگی Powered Off Finding API اندروید 15

درحالیکه انتظار می‌رود پیکسل 9 تنها دستگاهی باشد که از این ویژگی استفاده می‌کند، گفته می‌شود که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نیز بعداز دریافت اندروید 15، می‌توانند این ویژگی را دریافت کنند. درمورد پیکسل 8a نیز انتظار می‌رود که از ویژگی جدید پشتیبانی کند.

در گزارشی که منتشرشده، هیچ اشاره‌ای به پیکسل فولد، سری پیکسل 7 و سری پیکسل 6 نشده و هنوز مشخص‌نیست که آیا مدل‌های مذکور ازنظر سخت‌افزاری برای دریافت ویژگی جدید مشکل دارند یا گم‌شدن بیت‌های نرم‌افزاری. اگر مشکل مربوط‌به از دست دادن بیت‌های نرم‌افزاری باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر مانند پیکسل فولد نیز به ویژگی Powered Off Finding API مجهز شوند.

نظرشما درباره ویژگی ردیابی تلفن‌های خاموش چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید